Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zwiększa przewagę nad IE, traci Firefox

Google Chrome, który w maju pokonał Internet Explorera i po raz pierwszy stał się w pełnym kalendarzowym miesiącu najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie, w czerwcu nieznacznie powiększył przewagę nad konkurentem. Aplikacja Google znacząco zmniejszyła także dystans do liderującego na polskim rynku Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu Chrome miał w skali globalnej 32,76 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 32,43 proc. w maju. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie wzrost z 32,12 proc. do 32,31 proc. rynkowego udziału. Tym samym przewaga Chrome nad IE wzrosła w ciągu miesiąca o 0,14 pkt. proc.

Znaczący spadek zanotował natomiast trzeci w rankingu Firefox - z 25,55 proc. do 24,56 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7 proc. - spadek o 0,09 pkt. proc.) i Opera (1,77 proc. - tyle samo co w maju).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między majem a czerwcem zanotował on spadek z 48,17 proc. do 47,8 proc. udziału w naszym rynku. Sporo stracił także trzeci w zestawieniu Internet Explorer (z 14,9 proc. do 14,22 proc.). Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 25,84 proc. do 26,94 proc. Za pierwszą trójką znalazły się przeglądarki Opera (8,65 proc. - spadek o 0,26 pkt. proc.) i Safari (1,61 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?