Strategy Analytics: 10-procentowy spadek sprzedaży komórek w IV kw.

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 295milionów telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 10 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku2007 (329 milionów sprzedanych urządzeń) - wynika z danych StrategyAnalytics.

Jednocześnie firma badawcza odnotowała pierwszy - od czasu kiedyzaczęła monitorować rynek - spadek sprzedaży między III a IVkwartałem danego roku.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 113,1 miliona sprzedanychkomórek i 38,4 procenta udziałów w rynku. Wyprzedziła ona kolejnofirmy Samsung (52,8 mln, 17,9 procenta rynkowych udziałów), LG(25,7 mln, 8,7 procenta), Sony Ericsson (24,2 mln, 8,2 procenta)oraz Motorola (19 mln, 6,4 procenta). Pozostali producencisprzedali w IV kwartale łącznie 59,8 miliona urządzeń (20,3procenta rynku).

Z kolei w całym ubiegłym roku na świecie sprzedano w sumie 1,18miliarda komórek - o 5 procent więcej niż w roku 2007.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę,według której w roku 2009 światowa sprzedaż telefonów komórkowychspadnie o 9 procent w porównaniu z rokiem 2008 (z 1,18 do 1,08miliarda urządzeń).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Zwolnienia w Grupie NaTemat

Zwolnienia w Grupie NaTemat

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie

KER: spot KFC z motywami "Squid Game" wbrew odpowiedzialności społecznej

KER: spot KFC z motywami "Squid Game" wbrew odpowiedzialności społecznej