Strategy Analytics: 10-procentowy spadek sprzedaży komórek w IV kw.

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 295milionów telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 10 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku2007 (329 milionów sprzedanych urządzeń) - wynika z danych StrategyAnalytics.

Jednocześnie firma badawcza odnotowała pierwszy - od czasu kiedyzaczęła monitorować rynek - spadek sprzedaży między III a IVkwartałem danego roku.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 113,1 miliona sprzedanychkomórek i 38,4 procenta udziałów w rynku. Wyprzedziła ona kolejnofirmy Samsung (52,8 mln, 17,9 procenta rynkowych udziałów), LG(25,7 mln, 8,7 procenta), Sony Ericsson (24,2 mln, 8,2 procenta)oraz Motorola (19 mln, 6,4 procenta). Pozostali producencisprzedali w IV kwartale łącznie 59,8 miliona urządzeń (20,3procenta rynku).

Z kolei w całym ubiegłym roku na świecie sprzedano w sumie 1,18miliarda komórek - o 5 procent więcej niż w roku 2007.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę,według której w roku 2009 światowa sprzedaż telefonów komórkowychspadnie o 9 procent w porównaniu z rokiem 2008 (z 1,18 do 1,08miliarda urządzeń).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały