Już 15 mln Polaków na Temu, zyskuje także Shein (TOP platform e-commerce)

Po grudniowym szczycie zakupowym większość czołowych platform e-commerce zanotowała spadki odwiedzalności. Mocno wzrosły za to wyniki Shein i Temu, tę drugą platformę dzieli już tylko 3,7 mln użytkowników od Allegro.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Już 15 mln Polaków na Temu, zyskuje także Shein (TOP platform e-commerce)

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro. W styczniu br. witrynę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,67 mln użytkowników, czyli 62,83 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził na niej średnio 2 godziny i 37 sekund - pokazują dane z badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

To wyniki podstawowej odsłony Allegro. Działające od kilku lat Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, jest klasyfikowane osobno w Mediapanelu.

Na drugim miejscu pod względem zasięgu jest Temu, które w styczniu przyciągnęło 14,92 mln polskich internautów (co dało 50,21 proc. zasięgu), każdego średnio na 36 minut i 9 sekund. Niżej w rankingu znalazły się dwie inne azjatyckie platformy. Aliexpress zanotował 8,68 mln użytkowników, 29,24 proc. zasięgu oraz 61 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Shein - 6,05 mln odwiedzających, 20,38 proc. zasięgu oraz 33 minuty i 53 sekundy średniego czasu.

Sklep internetowy sieci Media Expert przyciągnął 11,65 mln internautów (39,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 7 minut i 12 sekund, a witryna sieci RTV Euro AGD - 6,34 mln użytkowników (21,35 proc. zasięgu), średnio na 6 minut i 7 sekund.

W zestawieniu są jeszcze platformy dwóch innych stacjonarnych sieci handlowych. Witrynę Empiku odwiedziło 7,69 mln internautów (25,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 6 sekund, na platformie Rossmanna każdy z 6,13 mln użytkowników (20,63 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 6 minut i 30 sekund.

Erli zanotowało 6,45 mln odwiedzających, 21,72 proc. zasięgu oraz 5 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, a Amazon - 6,26 mln użytkowników, 21,09 proc. zasięgu oraz 7 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu.

grafika

W porównaniu z grudniem, kulminacyjnym miesiącem przedświątecznego okresu zakupowego, zdecydowana większość platform zanotowała spore spadki odwiedzalności. Allegro straciło 695,6 tys. użytkowników (3,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 12 sekund (7,1 proc.).

Jeszcze mocniej zmalały wyniki kilku innych witryn. Serwis Media Expert zanotował spadek o 1,47 mln odwiedzających (11,2 proc.) oraz minutę i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,8 proc.), platforma Empiku - o 1,6 mln użytkowników (17,2 proc.) oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu (20,8 proc.), witryna RTV Euro AGD - o 1,85 mln internautów (22,6 proc.) i 49 sekund średniego czasu (11,8 proc.), a platforma - o 1,38 mln internautów (18,4 proc.) oraz minutę i 24 sekundy przeciętnego czasu (17,7 proc.).

Na Amazonie ubyło 471,9 tys. polskich użytkowników (7 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 19 sekund (20,5 proc.).

Temu zyskało 1,3 mln użytkowników

Natomiast kolejny wzrost osiągnęło Temu. Liczba odwiedzających serwis poszła w górę o 1,29 mln (9,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 11 minut i 52 sekundy (48,9 proc.).

To kolejne rekordowe wyniki platformy. W listopadzie ub.r. miała 13,15 mln użytkowników, miesiąc wcześniej - 10,81 mln, we wrześniu - 9,86 mln, a w sierpniu - 5,81 mln. Od października przyciągała odwiedzających średnio na ponad 20 minut, w styczniu pierwszy raz przekroczyła pułap 30 minut.

Z kolei Aliexpress zyskał miesiąc do miesiąca 59,8 tys. użytkowników (0,7 proc.) oraz 11 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (23,7 proc.). Na Erli liczba internautów zwiększyła się o 167,7 tys. (2,7 proc.) przy minimalnym spadku średniego czasu spędzonego przez każdego (o 3 sekundy, czyli 0,8 proc.), a Shein zanotował wzrost o 477,6 tys. użytkowników (8,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 56 sekund (2,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style