TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku

Wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadnie w IV kwartale br. o 8 proc., a w całym 2012 roku o 7,5 proc. - szacuje Grupa TVN. W odniesieniu do samego TVN spadki te wynieść mają odpowiednio 8,9 proc. i 8,2 proc.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Cały kwartał był trudny, ale zarząd działał, by zniwelować negatywny trend na rynku reklam. Dostarczyliśmy ok. 28 mln zł oszczędności netto, co z nawiązką zrekompensowało o 25 mln niższe przychody - powiedział prezes TVN Markus Tellenbach podczas konferencji prasowej.

Spółka oczekuje, że w trwającym już IV kwartale br. uda się zaoszczędzić jeszcze więcej i dzięki temu nie odczuć niekorzystnej sytuacji na rynku reklamy. - W perspektywie IV kwartału mogę powiedzieć, że oszczędności będą znacznie wyższe niż te, które pokazaliśmy w III kwartale. Sama redukcja kosztów programmingu w IV kwartale wyniesie więcej niż nasze całe oszczędności w III kwartale - wyjaśniał wiceprezes TVN Piotr Walter.

Powołując się na dane własne oraz Starlinka, TVN podał, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale br. spadł o ok. 7,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Natomiast w okresie I-III kw. 2012 r. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce zmalał o ok. 7,3 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat