Sekcję o nazwie Explore Twitter udostępnił w ub.r. Trafiają do niej najbardziej aktualne treści dotyczące bieżących wydarzeń pochodzące zarówno od użytkowników serwisu, jak i wydawców.
Teraz w ramach testów Twitter dokonał podziału sekcji Explore, zmiana dotyczy wyłącznie użytkowników w Stanach Zjednoczonych korzystających z urządzeń mobilnych pracujących w systemie iOS.

W Explore zostały wyodrębnione sekcje News, Sports, Fun oraz Entertainment i w założeniach algorytm ma w nich umieszczać odpowiednie tematycznie treści. Twitter wyjaśnia, że taki sposób organizacji materiałów pomoże użytkownikom odnaleźć wpisy które w konkretnej chwili najbardziej ich interesują.
Na razie nie wiadomo kiedy nowość trafi do wszystkich użytkowników Twittera, wiadomo jednak że serwis zamierza w sekcji Explore emitować reklamy co ma poprawić wyniki finansowe platformy.
W III kwartale 2018 roku Twitter zanotował przychody wyższe o 29 procent, a zysk netto wyniósł 163 mln dolarów. Wyniki pozytywnie zaskoczyły inwestorów pomimo faktu, że kwartalnie z serwisu odpłynęło 9 mln użytkowników.











