Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)

W pierwszych ośmiu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach spadły o 10 proc. Spośród mediów jedynie radio odnotowało w tym okresie wzrost przychodów reklamowych. Więcej wydały m.in. Aflofarm Farmacja Polska, Neonet Wrocław i Natur Produkt Zdrovit. Zmalały z kolei wydatki Lidla, Polkomtela, Biedronki i Ferrero.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do sierpnia br. marketerzy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 20,44 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Było to 10,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji, ulokowano w niej 11,07 mld zł, co oznacza spadek o 5,55 proc. rok do roku.Drugie pod względem wpływów z reklam radio z przychodami w kwocie 5,37 mld zł było w omawianym okresie jedynym medium, które rok do roku odnotowało wzrost wpływów z reklam. Były one wyższe o 3,66 proc.

Wydatki na reklamy w magazynach zmalały o 25,37 proc. (do 2,09 mld zł), a w gazetach – o 12,13 proc. (do 774,1 mln zł).Na reklamę zewnętrzną marketerzy przeznaczyli w tym roku 672 mln zł (mniej o 39,35 proc.), w kinach wydali z kolei 386,9 mln zł (mniej o 62,87 proc.), a na reklamę OOH w metrze przeznaczyli 74,9 mln zł (spadek o 2,69 proc.).

grafika

Neonet z największym wzrostem

Najwięcej na reklamę w mediach wydaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki tej firmy wzrosły w skali roku o 27,51 proc., do 1,7 mld zł.Drugi pod tym względem Lidl Polska przeznaczył w omawianym okresie na promocję w mediach 489,3 mln zł, co oznacza spadek w skali roku o 10,26 proc. Trzeci na podium Terg zwiększył nakłady reklamowe o 12,29 proc., do 444 mln zł.

Z czołówki pozostałych największych reklamodawców wydatki reklamowe zwiększyły takie firmy, jak: Natur Produkt Zdrovit – o 13,27 proc. (do 436,5 mln zł), Euro-Net Warszawa – o 16,66 proc. (do 383 mln zł) i Neonet Wrocław – o 85,41 proc. (do 234,9 mln zł).

Spadły natomiast wydatki reklamowe: USP Zdrowie – o 4,58 proc. (do 323,4 mln zł), Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka – o 10,28 proc. (do 284,3 mln zł), Polkomtela – o 13,51 proc. (do 246,9 mln zł) i Ferrero Polska – o 36,22 proc. (do 239 mln zł).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat