Uber z nową identyfikacją wizualną

Taksówkowy startup Uber przebudował gruntownie wszystkie elementy graficzne identyfikujące tę markę. Zmianie uległo logo firmy oraz ikona jego aplikacji, komunikacja wizualna Ubera będzie też nawiązywać do poszczególnych krajów, w których firma oferuje swoje usługi.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Uber z nową identyfikacją wizualną

Na firmowym blogu Travis Kalanick, CEO i współzałożyciel Ubera, podkreślił, że dotychczasowy znak graficzny firmy został wprowadzony w 2011 r. i obecnie nie oddaje w pełni kierunku, w którym rozwija się Uber stając się globalną firmą oferującą rozmaite usługi transportowe. Kalanick w żartobliwym tonie przyrównał obecne firmowe logo i pozostałe elementy graficzne identyfikujące startup do dawno niemodnej fryzury z lat 90., którą najwyższy czas zmienić.

Nowy logotyp Ubera ze zmienionym fontem jest bardziej zwarty i wyrazisty sprawiając bardziej nowoczesne wrażenie. O jego wprowadzeniu firma poinformowała także na Twitterze prezentując nakręcony na tę okazję klip.

grafika

 

Uber nie poprzestał jedynie na nowym logo. Zmianie uległa także ikona aplikacji służącej do kontaktu z przewoźnikiem w urządzeniach mobilnych. Wprowadzony obecnie znak ma symbolizować pojedynczy bit informacji oraz atom, a więc podstawowe elementy, z których składa się obecnie zarówno świat fizyczny, jak i świat cyfrowy.

W wypadku tego elementu dokonana przez Ubera zmiana wywołała wśród internautów sporo kontrowersji. W mediach społecznościowych pojawiły się komentarze kpiące z nowego znaku aplikacji jako kompletnie niezrozumiałego i oderwanego od wszelkich skojarzeń z Uberem.

 

Uber zapowiedział również poważną zmianę swojej strategii w wizualnej komunikacji marki. Według planu każdy region świata, w którym działa firma będzie posiadał własny, unikalny zestaw kolorów i elementów graficznych nawiązujących do lokalnej kultury i tradycji. Na razie zaprezentowano jedynie kilka planowanych rozwiązań dotyczących Chin, Irlandii, Meksyku i Indii. Nie wiadomo jaki zestaw barw i motywów zostanie skomponowany z myślą o polskim rynku.

grafika

Obecnie Uber oferuje swoje usługi przewozowe w 316. miastach w 67 krajach. Od 2014 r. jest obecny także w Polsce w pięciu miastach: Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. W połowie ub.r. Uber był wyceniany na 40-50 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny