Vectra wypowiada umowy na dostęp do Viaplay

Sieć kablowa Vectra rozsyła do abonentów informacje o rozwiązaniu 1 stycznia 2024 roku umowy dotyczącej korzystania z serwisu streamingowego Viaplay. Biuro prasowe firmy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że w ten sposób chce uchronić klientów przed dużą podwyżką.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Vectra wypowiada umowy na dostęp do Viaplay

Viaplay oferuje trzy pakiety: Total za 55 zł miesięcznie (KSW, angielska Premier League, Formuła 1, Bundesliga, Bundesliga, Liga Europy, Liga Konferencji Europy, Darts, NHL, IndyCar), Medium za 40 zł (bez KSW, Premier League i Formuły 1), Viaplay Filmy i Seriale za 15 zł (bez sportu). Ten cennik obowiązuje od marca. Wcześniej pełen pakiet kosztował 34 zł. W ofercie nie było wówczas Formuły 1.

Niektórzy operatorzy płatnej telewizji oferowali Viaplay swoim abonentom taniej. W Vectrze do końca lutego br. można było wykupić pełen pakiet za 34 zł z rocznym zobowiązaniem. Teraz firma informuje klientów o zmianach. Treścią wiadomości podzielił się jeden z użytkowników forum.satkurier.pl.

- Mamy dla Ciebie ważną wiadomość dotyczącą Twojej usługi Viaplay. W związku z otrzymaną informacją od Viaplay Group International AB (dostawcy usługi Viaplay) w sprawie wzrostu kosztów licencyjnych, informujemy, że nowa cena usługi Viaplay będzie wynosić 55,00 zł. Dlatego też, jesteśmy zmuszeni wypowiedzieć umowę w zakresie usługi Viaplay, gdyż jest to koszt wykraczający poza warunki, na jakie pozwala Państwa umowa. Usługę Viaplay wypowiadamy działając na podstawie pkt. 8 Ogólnych Warunków Umowy, ulegnie ona rozwiązaniu z dniem 1 stycznia 2024. Pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian. Jeśli chcą Państwo nadal korzystać z usługi Viaplay, przygotowaliśmy dla Państwa dedykowaną ofertę - można przeczytać w liście.

Vectra tłumaczy zmiany

Dlaczego firma zdecydowała się na taki krok? - Informujemy, że podjęliśmy decyzję o wypowiadaniu umów na dostęp do usługi Viaplay w związku ze znacznym wzrostem opłaty licencyjnej naliczanej przez Viaplay. Tym samym chcemy uchronić klientów przed skutkiem tak dużej podwyżki. Dotyczy to zarówno nowych, jak i obecnych klientów - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.

Operator zapewnia, że zainteresowani Viaplay klienci dalej mogą za jego pośrednictwem wykupić usługę. - Usługa Viaplay z dostępem do najwyższego pakietu Viaplay Total pozostaje w naszej ofercie i oczywiście klienci, którzy wyrażą chęć jej zakupu mogą ją nabyć w nowej cenie - 55 złotych miesięcznie - tłumaczy Vectra.

W III kwartale 2023 roku przychody Viaplay Group poza Skandynawią, w całości pochodzące z platformy Viaplay, poszły w górę o 75,5 proc. do 760 mln koron szwedzkich. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 29,1 proc. do 1,1 mld koron strata operacyjna zmalała z 419 do 340 mln koron. Na koniec września poza krajami nordyckimi firma miała 2,52 mln subskrybentów. To 320 tys. więcej niż przed rokiem i o 0,04 proc. mniej niż w poprzednim kwartale.

Viaplay już latem poinformował, że skupi się na krajach nordyckich i Holandii, a w przypadku m.in. Polski możliwe jest pozyskanie partnera, wycofanie się z rynku czy sprzedaż aktywów. Do zmian miało dojść do końca 2024 roku. W opublikowanym w piątek sprawozdaniu z trzeciego kwartału prezes i CEO Viaplay Group Jørgen Madsen Lindemann podał nowy termin. - Wycofamy się z krajów bałtyckich i Polski do lata 2025 roku - zapowiedział.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię