„W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych

W styczniu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 102 993 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 0,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,52 proc. i wyniósł 65 557 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 31,04 proc. do poziomu 7 770 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 588 egz., po spadku o 3,60 proc.

We wrześniu ub.r. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na temat).

Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 196 egz., po spadku o 21,29 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 23 206 egz., po spadku o 23,66 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 29,03 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „21. Wiek” - było to 15,11 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]