ZenithOptimedia i GroupM prognozują spadek nakładów na reklamę w2009 r.

Globalny rynek reklamy zanotuje w przyszłym roku spadek wartości.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zarówno dom mediowy ZenithOptimedia jak i należąca do holdinguWPP Group agencja medialna GroupM znacząco obniżyły swoje prognozydla rynku reklamy. Obie grupy szacują obecnie, że globalne nakładyna reklamę zmniejszą się w przyszłym roku o 0,2 procenta.

Latem GroupM szacowała, że w przyszłym roku wartość reklamowegorynku zwiększy się o 4,5 procenta. Zdaniem agencji, zaciśnięciebudżetów marketingowych przez międzynarodowe firmy spowolnidotychczas wysoki wzrost wydatków w krajach takich jak Indie czyChiny. Wcześniej GroupM była przekonana, że wzrost na rynkachrozwijających będzie rekompensował spadek na rynkach bardziejdojrzałych.

Z kolei ZenithOptimedia jeszcze w październiku prognozował4-procentowy wzrost globalnych wydatków na reklamę w roku 2009.Przyczyną obniżenia prognozy jest kryzys gospodarczy. Dom mediowyszacuje, że w Ameryce Północnej rynek reklamy zanotuje spadekwartości o 5,7 procenta, a w Europie Zachodniej o 1 procent, wporównaniu do wcześniej zakładanych wzrostów odpowiednio o 0,9 i2,6 procenta.

Tymczasem dla regionu Azji i Pacyfiku prognoza wzrostu zostałaobniżona z 5,2 do 3,2 procenta, a dla Europy Środkowej i Wschodniejz 12,7 do zaledwie 1,5 procenta (głównie z uwagi na obawy osytuację gospodarczą na Węgrzech, Ukrainie i w Turcji). Za to na2010 rok ZenithOptimedia przewiduje, że globalny rynek zanotujewzrost o 5,5 procenta, a w roku 2011 o kolejne 5,8 procenta.

źródło: Adweek

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu