Maffashion krytykowana za reklamę alkoholu na Instagramie

Popularna blogerka modowa Julia "Maffashin" Kuczyńśka zamieściła na swoim profilu na Instagramie reklamę piwa, co spotkało się z dużą krytyką ze strony części fanów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Maffashion krytykowana za reklamę alkoholu na Instagramie
Fot. Instagram.com/Maffashion

"Aura wyjątkowo sprzyjająca plenerowym wypadom i piknikom na kocyku. Włoski styl jest mi bliski nie tylko ze względów modowych, ale uwielbiam też ich kuchnię. A jak włoskie przekąski i gastro klasyki, to i napoje muszą się zgadzać, zwłaszcza w tak upalne dni!" - napisała we wtorkowe popołudnie na Instagramie Maffashion.

Wpis opatrzyła stosownym hasztagiem reklamowym oraz oznaczeniem marki, z którą współpracuje - Peroni Nastro Azzurro. Reklamę piwa influencerka zilustrowała zdjęciem z miejsca wyglądającego jak park, gdzie urządza sobie piknik z butelką alkoholu w ręku. Dodajmy - w życiu poza Instagramem taka praktyka jest wykroczeniem, za które można dostać grzywnę.

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez JULIA KUCZYŃSKA (@maffashion_official)

Maffashion krytykowana za reklamę piwa. "Słabiutko"

Pod sponsorowanym postem Kuczyńskiej zaroiło się od krytycznych komentarzy, wytykających influencerce promowanie używek. "Dno", "Reklama alko, serio?!?! Słabiutko..". "Serio? W kraju, który zmaga się z dosyć wysokim odsetkiem ludzi uzależnionych od alkoholu". "Zważając na ilość problemów z alkoholem wśród ludzi promowanie alko jest mega słabe, zwłaszcza przez osobę z takimi zasięgami". "Twój były mówi o problemach z alkoholem i narkotykami, a ty je promujesz. Serio nie widzisz, że coś się tu nie zgadza? Mało ludzi w pl traktuje alko jako tanią rozrywkę? Mało dzieci dorasta w rodzinie z nałogowcami? Dobrze się dokłada cegiełkę do tego wszystkiego?" - to tylko niektóre z krytycznych ocen reklamy Maffashion.

Maffashion jest jedną z najpopularniejszych influencerek w Polsce. Jej profil na samym Instagramie ma 1,4 mln obserwujących. Blogerka ma na koncie współprace reklamowe z takimi markami jak Samsung, Revolution Makeup, Tezenis, czy Tous.

Regulacje prawne reklamy alkoholu

Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej obwarowanych ograniczeniami w zakresie reklamy. W mediach społecznościowych można kierować reklamy alkoholu do ograniczonego wiekiem (18 lat i więcej) i zdefiniowanego grona odbiorców.

Prawo zakazuje reklam alkoholu, które wywołują skojarzenia z atrakcyjnością seksualną, relaksem lub wypoczynkiem, nauką lub pracą czy sukcesem zawodowym lub życiowym.

W reklamach alkoholu nie mogą występować małoletni; komunikaty nie mogą wiązać spożycia trunków procentowych z aktywnością fizyczną, prowadzeniem pojazdów; nie wolno też w reklamach sugerować że alkohol rozwiązuje życiowe problemy lub jest lekarstwem. Reklama np. piwa nie może też namawiać do nadmiernego spożycia alkoholu.

Jak czytamy na stronie branżowego IAB Polska, PARPA (Polska Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) krytykuje promowanie napojów alkoholowych w internecie. Według tego organu zamieszczenie przekazu w sieci można zakwalifikować jako reklamę publiczną, ponieważ potencjalnie trafia do nieograniczonej liczby użytkowników platformy internetowej lub strony internetowej.

IAB Polska rekomenduje, by oprócz przestrzegania zasad kreacji pamiętać również o dobrych praktykach branżowych, dotyczących umieszczania informacji o szkodliwości spożycia alkoholu oraz o zakazie dzielenia się tymi treściami z osobami małoletnimi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"