Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od września 2015 roku do lutego 2016 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,46 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,51 proc.
Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie czytany był on przez 8,21 proc. respondentów (wzrost o 1,08 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest dostępny w kioskach.
Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się „Claudia” (Grupa Burda) z wynikiem na poziomie 5,59 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,30 pkt. proc.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, kulinarnym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali wrzesień 2015 - luty 2016 również był „Twój Styl”, którego wynik zwiększył się o 0,20 pkt. proc. do 9,29 proc. Na drugim miejscu uplasował się „Skarb” (9,15 proc.; do góry o 1,19 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Claudia” (6,18 proc.; - 0,19 pkt. proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tele-tydzien-i-przyjaciolka-liderami-czytelnictwa-wsrod-tygodnikow-i-dwutygodnikow ##
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od września ub.r. do lutego br. jego czytanie zadeklarowało 1,83 proc. pytanych, po wzroście o 0,40 pkt. proc.

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, którego wskaźnik czytelnictwa w tym ujęciu wyniósł 2,19 proc., po wzroście o 0,56 pkt. proc.
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2014 do lutego 2015 roku na losowej próbie 15 590 przypadków oraz od września 2015 do lutego 2016 roku na losowej próbie 10 329 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 12 470 i 8 060 przypadków). Ogólnopolska próba dobierana jest z operatu GUS (do końca 2014 roku - z operatu PESEL). Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od września do października 2015 roku nie był badany miesięcznik „My Company Polska”, we wrześniu 2015 roku - miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness”, a w okresie od stycznia do lutego 2016 roku - miesięczniki „Detektyw”, „Weranda Country” i „Wróżka”.











