Magda Gessler większą lokomotywą reklamową od Ewy Drzyzgi i jurorów talent-show

Wśród telewizyjnych programów rozrywkowych prowadzonych przez znane osoby najwięcej na reklamach w pierwszej połowie br. zarobiły „Kuchenne rewolucje” z Magdą Gessler, zaś najdroższe były spoty przy programie „Twoja twarz brzmi znajomo” - wynika z raportu domu mediowego Lowe Media.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Magda Gessler większą lokomotywą reklamową od Ewy Drzyzgi i jurorów talent-show
Magda Gessler, fot. TVN

„Kuchenne rewolucje” od stycznia do czerwca 2015 r. zarobiły dla TVN ponad 57 mln zł - ponad 1 mln zł więcej niż przed rokiem. W pierwszej piątce zestawienia oprócz Gessler znalazła się tylko jedna prowadząca, która była w ścisłej czołówce ubiegłorocznego rankingu (styczeń-czerwiec 2014) – Ewa Drzyzga, gospodyni talk show „Rozmowy w toku”. W obydwu rankingach zajęła ona trzecie miejsce. W pierwszym półroczu 2015 r. prowadząca ta przyniosła stacji TVN 46 mln zł, a więc o ponad 1 mln zł. więcej niż przed rokiem. Jedynym celebrytą reprezentującym program telewizji publicznej, który znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu jest Robert Janowski („Jaka to melodia”). Pozostali celebryci, których programy trafiły do ścisłej czołówki to „nowicjusze” - po raz pierwszy trafili do pierwszej piątki rankingu Lowe Media w tym roku.

Na drugim miejscu z zarobioną sumą ponad 50 mln zł znalazł się Bronisław Cieślik, twarz serialu „Malanowski i partnerzy” (Polsat), czwarte miejsce i ponad 42 mln zł zdobyli prowadzący emitowanego w tej samej stacji programu  „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” - Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, DJ Adamus, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski, zaś pierwszą piątkę zamyka nowość z wiosennej ramówki TVN - format „Mali Giganci”, w którego jury zasiadają: Agnieszka Chylińska, Małgorzata Bujakiewicz i Kuba Wojewódzki, a program prowadzi Filip Chajzer. Ich telewizyjne występy przysporzyły stacji ponad 38 mln zł.

- Dobra pozycja formatów „Malanowski i Partnerzy” oraz „Rozmowy w toku” jest wynikiem dużej liczby przerw reklamowych towarzyszących tym programom. W pierwszym półroczu tego roku było to odpowiednio 1493 i 1427 przerw. Na pierwszym miejscu pod względem liczby przerw reklamowych (1731) znalazło się „Szkło kontaktowe”, dzięki temu program ten został także liderem w kategorii największej liczby wyemitowanych spotów - wyjaśnia odpowiedzialny za przygotowanie raportu Michał Bakalarczyk z domu mediowego Lowe Media.

Najdłuższe bloki reklamowe w pierwszym półroczu 2015 r. emitowane były przy programie „Państwo w państwie” Przemysława Talkowskiego (średnio 15,1 spotów w jednej przerwie reklamowej). Dzięki dużej liczbie spotów w breaku, program ten wygrał też w kategorii „największe średnie inwestycje poczynione na blok reklamowy” - średnio 244,8 tys. zł.

Z raportu Lowe Media wynika też, że reklamodawcy musieli zapłacić najwięcej za emisję 30 sekundowego spotu przy programie „Twoja twarz brzmi znajomo“ w Polsacie -  średnia cena emisji reklamy przekroczyła tam 28 tys zł. Na drugim miejscu znalazł się Polsatowski program „Hells Kitchen” -  reklamodawca musiał się liczyć z wydatkiem rzędu 27,8 tys złotych za jedną emisję. Trzecie miejsce w tej kategorii  przypada programowi „Mali Giganci” w TVN – 30 sekundowa reklama przy tym formacie to średni wydatek 27,4 tys zł.

TOP10 CELEBRYTÓW - LOKOMOTYW REKLAMOWYCH

1. Magda Gessler – „Kuchenne rewolucje” / TVN– 57,1 mln zł.2. Bronisław Cieślak – „Malanowski & Partnerzy”/Polsat – 50,4 mln zł3. Ewa Drzyzga – „Rozmowy w toku”/TVN – 46,0 mln zł.4. Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, DJ Adamus, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski – „Twoja twarz brzmi znajomo”/Polsat – 42,0 mln zł.5. Chylińska, Bujakiewicz, Wojewódzki, Filip Chajzer – „Mali giganci”/TVN – 38,6 mln zł.6. Katarzyna Dowbor – „Nasz nowy dom”/Polsat – 37,8 mln zł.7. Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Anna Głogowska, Krzysztof Ibisz – „Dancing with the stars”/Polsat – 33,2 mln zł.8. Marcin Prokop, Szymon Hołownia – „Mamy cię”/TVN – 32,6 mln zł.9. Robert Janowski – „Jaka to melodia”/TVP1 – 29,3 mln zł.10. Sztaba/Kora/Zapendowska/Rogucki/Rock/Sykut – „Must be the music”/Polsat– 28,7 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"