- Decyzję o współpracy z Marcinem podjęliśmy w grudniu zeszłego roku. Zarówno nam, jak i Marcinowi bardzo zależało, żeby naszą współpracę opierać na wartościach i ideach, które dla banku i dla Marcina są niezwykle ważne, w tym między innymi działanie na rzecz środowiska i szeroko rozumiane zaangażowanie społeczne - mówi Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej i marketingu w Santander Bank Polska.
- Zostałem ambasadorem Santander Bank Polska dlatego, że ten bank jest taki jak ja - jest zaangażowany społecznie. Doceniam również, że dziś, w tych trudnych czasach, jego pracownicy działają charytatywnie i pomagają potrzebującym. To bank skoncentrowany na człowieku. Dlatego do niego dołączam, na razie z domu, ale już wkrótce w wielu kampaniach - zapowiada Marcin Dorociński.
Pierwsza akcja dotyczy walki z koronawirusem

W zeszły czwartek opublikowano nagranie, w którym Marcin Dorociński zachęca do wsparcia akcji prowadzonej przez Santander Bank Polska i Fundację Santander na rzecz walki z epidemią koronawirusa. Na początek bank przekazał 2 mln zł darowizny szpitalom na zakup niezbędnego sprzętu, ponadto podwoi sumę wpłat od innych darczyńców.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/firmy-wspieraja-walke-z-koronawirus-csr-czy-to-sie-oplaca-zwieksza-sie-lojalnosc-konsumentow-i-zaufanie-do-marek-jakie-koszty-opinie,7170731516888705a ##
- Gdy cały świat tak niespodziewanie znalazł się w nadzwyczajnie trudnej sytuacji, widzieliśmy, że musimy działać tu i teraz. Wspólnie zachęcamy dziś do wsparcia akcji na rzecz szpitali, bo jak mówimy w kampanii – chcemy jak najszybciej wrócić do świata, który kochamy. Liczne aktywności Marcina oraz odpowiedzialna społecznie postawa są nam bliskie. Współpraca z Marcinem pozwoli nam w jeszcze bardziej zauważalny sposób mówić o tym, co ważne dla nas wszystkich - komentuje Artur Sikora.

Dorociński reklamował PZU, Nowicki w reklamach Santandera
Marcin Dorociński występował już w kampaniach kilku firm. W latach 2014-2016 był ambasadorem reklamowym PZU, promował różne ubezpieczenia oferowane przez firmę. W 2017 roku zaczął reklamować samochody Opel, w pierwszej akcji promowano model Insignia.
Obecnie jest jednym z bohaterów akcji Grupy Żywiec „Wielka zwrotka Ż” zachęcającej do oddawania butelek zwrotnych.

Aktor od lat współpracuje też z WWF, występuje w jego akcjach proekologicznych. W ub.r. był bohaterem spotu pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-epidemia-kredyty-splata-zawieszona-na-3-miesiace-przez-banki-dostarcza-kilkadziesiat-tys-terminali-platniczych,7170733986547329a ##
Z kolei w reklamach Santander Bank Polska w ostatnich kilku latach występował prezenter telewizyjny i lektor Łukasz Nowicki. Jesienią 2018 roku był bohaterem kampanii wspierającej rebranding banku, wcześniej funkcjonującego pod marką BZ WBK.
Jesienią ub.r. Santander Bank Polska realizował kampanię wizerunkową, a w okresie letnim promował Konto Jakie Chcę, pokazując w reklamach płatności smartfonem i inteligentnym zegarkiem.
Za obsługę komunikacji marketingowej banku odpowiadają agencje Red8 Advertising i FCB Bridge2Fun (kreacja) oraz dom mediowy Starcom (planowanie i zakup mediów).

W ub.r. wydatki grupy kapitałowej Santander Bank Polska na marketing i reprezentację zmalały o 2,6 proc. do 184,33 mln zł. Na koniec ub.r. bank miał 2,5 mln aktywnych klientów bankowości internetowej i 1,6 mln użytkowników aplikacji mobilnej.











