Marek Żołędziowski: Group One po przejęciu Gonga bez konsolidacji zasobów kreatywnych

O tym dlaczego Group One zdecydowała się na przejęcie agencji Gonga, co na tym zyskają i jak zmienią się obie firmy oraz o trendach na polskim rynku reklamowym mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Żołedziowski (prezes Group One) oraz Bartosz Gołebiowski (dyrektor kreatywny agencji Gong).

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Marek Żołędziowski: Group One po przejęciu Gonga bez konsolidacji zasobów kreatywnych
Od lewej: Bartosz Gołebiowski i Marek Żołędziowski

Group One ogłosiła w poniedziałek, że przejęła 51 proc. udziałów w agencji Gong, żeby zwiększyć swoje kompetencje i wpływy w zakresie komunikacji internetowej (przeczytaj o tym więcej).

Beata Goczał: Co stało za decyzją przejęcia pakietu większościowego agencji Gong?

Marek Żołędziowski: To jedna z najlepszych niezależnych agencji na rynku. Gong zarządzany jest przez grupę niezwykle uzdolnionych ludzi, wielokrotnie nagradzanych za kampanie, których osią jest digital. Włączenie Gonga w struktury Group One doskonale wpisuje się w naszą strategię, polegającą na konsolidacji rynku nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dzisiaj Group One to przede wszystkim niezwykle silne kompetecyjnie Value Media, agencja Change posiadająca po połączeniu z We Love Ads nowe kompetencje online oraz agencja Gong.

BG: Czy sposób, w jaki funkcjonuje Gong, zmieni się w najbliższych miesiącach?

Marek Żołędziowski: Bartkowi i Agnieszce Gołębiowskim zależało na zachowaniu tożsamości i kultury organizacyjnej agencji. Nam również - Gong jest świetnie działającą spółką z główną siedzibą w Gliwicach. Nie mamy planów konsolidowania naszych zasobów kreatywnych w ramach Group One. Wierzymy, że na wzór zagranicznych holdingów w Polsce jest miejsce na rodzimą grupę reklamową, w skład której wchodzą silne, autonomicznie działające spółki.

BG: Jak Gong skorzysta na przejęciu przez Group One?

Bartosz Gołębiowski: Gong ma na swoim koncie dotychczas wiele sukcesów i ciekawy portfel klientów. Dołączenie do Group One to przemyślana decyzja. Głównym kryterium przy wyborze partnera był potencjał dalszego rozwoju agencji przy jednoczesnym zachowaniu naszej tożsamości i kultury organizacyjnej. Co więcej, istotnym elementem będzie możliwość wykorzystania know-how i bezpośredniej współpracy w ramach grupy z domem mediowym Value Media, świetnie rozumiejącym zarówno offline jak i online.

BG: Jakie nadzieje wiąże Group One z nową spółką?

Marek Żołędziowski: Gong to nie tylko poszerzenie portfolio klientów Group One. Duże znaczenie miało dla nas umiędzynarodowienie spółki. Group One odpowiada już za kampanie prowadzone poza granicami kraju. Dzięki siedzibie w Rotterdamie będziemy posiadać swoje przedstawicielstwo poza Polską, co pomoże w ekspansji grupy. Zamierzamy zakończyć rok z przychodami przekraczającymi 180 mln zł. 50 procent tej wartości pochodzić będzie z digitalu. W zamian, dzięki bliskiej współpracy z domem mediowym Value Media, Gong zyska możliwość realizacji w pełni zintegrowanych kampanii we wszystkich kanałach komunikacji. BG: Jak oceniacie postępującą w ostatnich latach konsolidację polskiego rynku reklamowego?

Marek Żołędziowski: Dotychczasowa konsolidacja najczęściej przebiegała według tego samego scenariusza: duży międzynarodowy holding przejmował największe podmioty z rynku digital aby wzmocnić swoje kompetencje w tym zakresie. W tym świetle dotychczasowe działania Group One, wraz z ostatnią inwestycją, są swego rodzaju ewenementem. Rynek będzie się dalej konsolidował - to ogólnoświatowy trend, który w świetle zachodzących zmian w komunikacji marketingowej jest naturalny. Jestem pewien, że jeszcze w tym roku możemy spodziewać się kolejnej akwizycji na polskim rynku.

BG: Jakie trendy będą panowały na rynku w perspektywie najbliższych 3-5 lat?

Bartosz Gołębiowski: Głównym trendem bez wątpienia będzie coraz silniejsza integracja działań reklamowych, pod przewodnictwem mediów cyfrowych. Zmiany w sposobie, w jaki konsumenci dzisiaj korzystają z mediów, sprawiają, że właśnie kampanie ‚digitally led’ najlepiej przekładają się na efektywność działań marketingowych. Co za tym idzie, obserwować będziemy nowe wykorzystania social mediów, rozwój native advertising oraz coraz silniejszą obecność kanału mobile w marketingu mix. Z jednej strony będziemy obserwowali postępującą automatyzację marketingu, z drugiej - ogromne zapotrzebowanie na dobre, nośne, proste idee. Tylko zrozumiałe, działające na wyobraźnię koncepcje pozwolą nawiązać marketerom więź z odbiorcą, który odpiera zmasowany atak komunikatów reklamowych. W tej nowej rzeczywistości zintegrowanie działań strategicznych, kreatywnych i mediowych staje się koniecznością.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji