Mark Zuckerberg zaoszczędził 111 mln USD sprzedając akcje Facebooka przed spadkiem

W dniu giełdowego debiutu Facebooka Mark Zuckerberg sprzedał część swoich akcji, dzięki czemu udało mu się zaoszczędzić ponad 100 milionów dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Facebook zadebiutował na nowojorskiej giełdzie Nasdaq w piątek 18 maja. Mark Zuckerberg, twórca i szef społecznościowego portalu, sprzedał tego dnia akcje o wartości 1,13 miliarda dolarów, po ustalonej w ramach IPO cenie 38 dolarów za sztukę.

Tymczasem w środę kurs akcji Facebooka wyniósł na zamknięciu 32 dolarów, czyli 15 proc. poniżej ceny emisyjnej. Dzięki wczesnej sprzedaży części akcji, Zuckerbergoiwi udało się zaoszczędzić 111 milionów dolarów.

W związku z tym pojawiły się wątpliwości czy Zuckerberg wiedział o prawdopodobnym spadku ceny akcji Facebooka i właśnie dlatego szybko sprzedał część swoich udziałów, podczas gdy inni inwestorzy kupowali je nie mając o tym pojęcia.

Tymczasem jak podała agencja Associated Press, bank inwestycyjny Morgan Stanley, jeden z trzech głównych gwarantów emisji podczas giełdowego debiutu Facebooka, wypłaci odszkodowania inwestorom, którzy przepłacili za akcje społecznościowego portalu (więcej na ten temat).

Facebook i banki, które wprowadziły go na giełdę (oprócz Morgan Stanley - JPMorgan Chase i Goldman Sachs), są oskarżane o to, że informacje o ryzyku związanym z kupowaniem akcji portalu przekazały tylko wybranym inwestorom. Ci, którzy nie zostali ostrzeżeni, złożyli zbiorowe pozwy, uznając że zostali pokrzywdzeni z powodu nieudanego debiutu spółki, a dochodzenie w tej sprawie wszczęli rynkowi regulatorzy (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji