Marketingowo nabici w butelkę. Niestandardowa akcja „100% zwrotu” serwisu Prezentmarzeń

Polacy uwielbiają sklepowe promocje w handlu tradycyjnym i w kanale e-commerce. Jak wynika z raportu agencji Open Research „Shoppers’Perspective 2017” z promocji cenowych korzysta aż ośmiu na dziesięciu Polaków, a 57% kupujących preferuje promocje z natychmiastową możliwością czerpania korzyści, jak na przykład bony na ponowne zakupy. Bazując na preferencjach zakupowych Polaków, serwis Prezentmarzeń przeprowadził 1 kwietnia  niestandardową, internetową akcję marketingową „100% zwrotu”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Akcja polegała na wykorzystaniu dnia Prima Aprilis i faktu, iż 1 kwietnia pojawia się w mediach wiele nieprawdziwych newsów. Bazując na konwencji żartu primaaprilisowego zakomunikowano prawdziwą promocję sprzedażową „100% zwrotu”. Celem jednodniowej akcji było sprawdzenie czujności konsumentów, ich gotowości do skorzystania z bardzo korzystnego rabatu i wywołanie interakcji wśród łowców internetowych okazji.

W trakcie kampanii wykorzystano przekaz marketingowy bazujący na haśle „100% zwrotu”, zamieszczając liczne wpisy o specjalnej promocji sprzedażowej serwisu Prezentmarzeń w mediach społecznościowych, portalach i platformach rabatowych, serwisach internetowych oraz blogach o tematyce rabatowej i budżetu domowego, które miały pomóc dotrzeć z przekazem do określonej grupy docelowej.

W ramach poprowadzonej przez serwis akcji, tylko 1 kwietnia w sklepie internetowym prezentmarzen.com można było skorzystać z niecodziennej promocji, jaką było 100 % zwrotu. Wystarczyło wybrać dowolny produkt z 2200 możliwości serwisu i przy zakupie wprowadzić kod „100procent”, zapłacić przy pomocy systemu PayU i odebrać giftcard odpowiadający wydanej wcześniej kwocie, ale nie wyższy niż 500 zł. Promocja obowiązywała tylko w dniu 1 kwietnia (sobota) i tylko na stronie internetowej prezentmarzen.com.

Adresatami przekazu była określona grupa docelowa, zgodna z profilem Klienta serwisu - przede wszystkim młode osoby w wieku 18 – 24 lat oraz pomiędzy 25 – 34 rokiem życia, zainteresowane niestandardową formą rozrywki, aktywnym spędzaniem wolnego czasu oraz łowcy internetowych promocji. Ze względu na preferencje zakupowe i target grupy docelowej ograniczono działania marketingowe w ramach akcji „100% zwrotu” tylko do mediów internetowych.

Priorytetowymi celami marketingowymi akcji „100% zwrotu” było zwiększenie ruchu w obrębie domeny internetowej serwisu Prezentmarzeń, zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki oraz wzrost sprzedaży usług serwisu. Za koncept, kreację kampanii i jej realizację odpowiedzialny był Działu Marketingu firmy Emotivo.

Trwająca jedynie 24h akcja „100% zwrotu” wykorzystująca kontekst Prima Aprilis przyniosła serwisowi Prezentmarzeń wzrost ruchu na stronie o 400%, wzrost sprzedaży usług o 500%. Serwis zgodnie z założeniem akcji zwrócił Klientom, którzy dokonali 1 kwietnia zakupu zgodnie z regulaminem akcji łącznie 78 tys. złotych w formie kart podarunkowych.

Zrealizowaliśmy niestandardową akcję, ponieważ dla nas liczy się przede wszystkim kreatywność, to ona skupia uwagę odbiorcy. Wykorzystując dzień Prima Aprilis w spontaniczny sposób zaangażowaliśmy konsumentów do samodzielnego dzielenia się informacjami o marce po prostu posługując się promocją. Wybraliśmy skuteczne narzędzia, z których korzysta nasza grupa docelowa oraz odpowiedni czas. Akcja „100% zwrotu” potwierdziła również, iż Klienci najchętniej wybierają sponad 2200 naszych produktów te, które związane są z wysokim poziomem adrenaliny, jak skok ze spadochronem, jazdę ferrari i lot paralotnią. Uzyskana informacja zwrotna z realizacji akcji „100% zwrotu”, pozwoli nam na jeszcze lepsze zaplanowanie realizacji celów sprzedażowych, wizerunkowych i komunikacyjnych w przyszłości. komentuje Piotr Kaptór, Dyrektor marketingu serwisu Prezentmarzeń.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"