Tegoroczny finał Super Bowl zaplanowany na 7 lutego br. jest 50. edycją tego największego sportowego wydarzenia w Stanach Zjednoczonych. W niedzielę na Levi’s Stadium w Santa Clara w Kalifornii w walce o tytuł mistrza NFL zmierzą się drużyny Carolina Panthers i Denver Broncos. W tym roku transmisję z meczu przeprowadzi w USA stacja CBS, w naszym kraju będzie go można obejrzeć na kanale Eleven Sports, który jako jedyny nadawca w Polsce nabył prawa do tego wydarzenia.
Super Bowl jest nie tylko ważnym wydarzeniem sportowym, ale także medialnym i reklamowym. Podczas finału na stadionie pokazują się znani muzycy, w tym roku amerykański hymn rozpoczynający mecz zaśpiewa Lady Gaga, a w przerwie podczas muzycznego show wystąpią Bruno Mars, Beyoncé i Coldplay.
Dla branży reklamowej Super Bowl jest okazją dotarcia z przekazem do wielu odbiorców - ubiegłoroczny Super Bowl XLIX miał największą oglądalność w historii imprezy, mecz obejrzało w telewizji 114,5 mln Amerykanów.

Już jesienią ub.r. przedstawiciele CBS poinformowali, że prawie cały czas reklamowy przy transmisji został sprzedany - i to mimo zaporowej ceny: emisja 30-sekundowego spotu kosztuje w tym roku 5 mln dol. W trakcie rozgrywek swoje reklamy pokaże ok. 50 marek, które nie wystraszyły się rekordowych kosztów wyśrubowanych przez CBS. Według ekspertów wypowiadających się dla serwisu Wirtualnemedia.pl nie ma w tym nic dziwnego, a kolosalna popularność Super Bowl nie wynika tylko z tego, że w jednym czasie można trafić z komunikatem do setek milionów ludzi na świecie. Ważniejsze jest to, które marki i jak w danym roku się zaprezentują. Zaś dla wielu ciekawszym pytaniem od tego, która drużyna wygra, jest to, kto zwycięży w rozgrywce toczonej podczas przerw reklamowych.
W reklamach wyprodukowanych z myślą o Super Bowl 2016 pojawia się wielu znanych aktorów i celebrytów, m.in. Jeff Goldblum (Apartments.com), Alec Baldwin (Amazon), Helen Mirren (Budweiser), Christopher Walken (Kia), Arnold Schwarzenegger (Machine Zone) czy Steven Tyler (Skittles).

Pomimo dużego znaczenia Super Bowl dla reklamodawców w tym roku niektóre firmy biorące wcześniej reklamowy udział w tym wydarzeniu zrezygnowały z obecności na Super Bowl 50. Znalazły się wśród nich m.in. GoDaddy, Nationwide, Nissan i Mercedes-Benz.
Obecnie większość marek pokazała już swoje pełne reklamy lub ich zwiastuny przeznaczone na Super Bowl 50. Niektóre jednak postanowiły czekać z prezentacją spotów do ostatniej chwili, bądź wyemitować je dopiero podczas transmisji telewizyjnej bez umieszczania wcześniej w internecie. W rozmowie z serwisem Adweek Jo Ann Ross, szefowa sprzedaży w CBS zaznaczyła też, że wciąż trwają rozmowy z niektórymi reklamodawcami i do ostatniej chwili nie będzie wiadomo, które marki dołączą jeszcze do Super Bowl 50. Według CBS za czas reklamowy podczas transmisji stacja otrzyma łącznie od reklamodawców ponad 370 mln dol.

Lista reklamodawców, którzy przedstawili już pełne spoty Super Bowl lub ich zwiastuny
Acura: „What He Said”Agencja: Mullen Lowe
Avocados From Mexico: „Avos in Space”Agencja: GSD&M

Amazon: „Alec Baldwin and Dan Marino Brainstorm Commercial”, „Alec Baldwin Cheese Footballs Commercial”, „Alec Baldwin Cheese Footballs Commercial”
Agencja: Leo Burnett Toronto

Apartments.com: „Moving Day”Agencja: Rubin Postaer and Associates
Audi: „Commander”Agencja: Venables Bell & Partners

Axe: „Find Your Magic”Agencja: 72andSunny Amsterdam
Pozostałe spoty na dalszych podstronach
Bud Light: „Party is Coming”, The Bud Light Party”Agencja: Wieden+Kennedy
Budweiser: „#GiveADamn”Agencja: Anomaly
BuickAgencja: Leo Burnett Detroit
Disney: „The Jungle Book”
Esurance: „Pass It On Sweepstakes”Agencja: Leo Burnett
Fitbit: „Super Bowl 50”Agencja: Argonaut
GoPro: „The Big Game TV Commercial”
Jack in the Box: „Declaration of Delicious”Agencja: David&Goliath
Butterfinger: „Bolder Than Bold”, „The Motocross Jump”Agencja: WPP/Santo
Colgate: „Save Water”Agencja: Y&R Peru
Doritos: „Doritos Dogs”, „Swipe for Doritos”, „Doritos Ultrasound”Spośród trzech spotów w głosowaniu użytkowników zostanie wybrany jeden, który będzie emitowany podczas Super Bowl 2016. Dotąd nie wiadomo który spot został wybrany.
Heinz: „Wiener Stampede”, „Wiener Stampede - Extended Cut”Agencja: DAVID Miami
Honda: „A New Truck To Love”Agencja: RPA
Hyundai: „First Date”, „Ryanville”, „The Chase”, „Better”Agencja: Innocean Worldwide
KFC: „Boardroom”, „Map”Agencja: Wieden + Kennedy
Kia: „Big Game”Agencja: David & Goliath
LG Electronics: „Man From The Future”Agencja: Ridley Scott’s RSA Films
Machine Zone: „Arnold’s Fight”Agencja: TwoFifteenMcCann
Marmot: „Snow Angel”, „Campfile”, „Peeing”Agencja: Goodby, Silverstein & Partners
Michelob Ultra: „Breathe”Agencja: FSB Chicago
Mini USA: „Defy Labels”Agencja: Butler, Shine, Stern & Partners
Mountain Dew: „Puppymonkeybaby”, „Waiting”, „Rattle”Agencja: BBDO New York
NFL: „Super Bowl Babies Choir”Agencja: Grey NY
PayPal: „There’s a New Money in Town”Agencja: Crispin Porter & Bogusky
Paramount: „Teenage Mutant Ninja Turtles 2”
Pepsi: „Joy of Pepsi”Agencja: The Marketing Arm
Persil ProClean: „Prologue”Agencja: Produkcja własna
Pokémon: „#Pokémon20”Agencja: Omelet
QuickBooks: „Storm’s a-Brewin”Agencja: RPA
Quicken Loans: „What We Were Thinking”Agencja: Fallon
Schick: „Robot Razors”Agencja: J. Walter Thompson
Shock Top: „Unfiltered Talk”Agencja: Wieden+Kennedy
Skittles: „The Portrait”Agencja: DDB Chicago
Snickers: „Happy Birthday”, „Marylin”Agencja: BBDO
SoFi: „Great Loans for Great People”Agencja: MUH-TAY-ZIK | HOF-FER
Squarespace: „Real Talk”Agencja: Anomaly
SunTrust Bank: „Hold Your Breath”Agencja: StrawberryFrog
T-Mobile: „Restricted Bling”Agencja: Publicis Seattle
Taco BellAgencja: Deutsch LA
Toyota: „Heck On Wheels”Agencja: Saatchi & Saatchi LA
TurboTax: „S. James Gates W-2”, „Michio Kaku Absolute Zero”, „George Smoot Simple Questions”, „Michael L. Litman ExplainWhy”, „Julio Carbo nell W-2”, „Franklin Chang Diaz Simple Questions”Agencja: Wieden+Kennedy
WeatherTech: „Resources”Agencja: Pinnacle Advertising
Wix: „Kung Fu Panda Discovers the Power of Wix”, „Po Discovers the Power of Wix”, „Po Gets Loud About His Noodles”, „Mantis tries Sign Spinning”, „Po Dreams of Sponsoring the Halftime Show”Agencja: DreamWorks Animation











