Marki kosmetyczne w internecie: ruch organiczny ważny, rośnie obecność na Allegro i Amazonie (raport)

Polscy producenci kosmetyków coraz bardziej skupiają się na działaniach w obszarze e-handlu. Nadal nie wykorzystują jednak ich w pełni - wynika z raportu agencji K2 Precise. 95 proc. oferuje swoje produkty na Allegro, a 20 proc. na Amazonie

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Marki kosmetyczne w internecie: ruch organiczny ważny, rośnie obecność na Allegro i Amazonie (raport)
fot. Shutterstock.com

Największymi „zwycięzcami” wiosennego lockdownu w Polsce w kategorii beauty okazały się podmioty posiadające już wtedy dobrze rozwinięty e-commerce. Tak wynika z raportu „E-commerce polskich producentów kosmetyków” przeprowadzonego przez K2 Precise wśród 25 najpopularniejszych serwisów e-commerce w badanej branży.

Zweryfikowano je m.in. pod kątem ruchu na stronie, widoczności w Google, działań content marketingowych, wdrożeń narzędzi analitycznych, płatnej promocji w social mediach oraz obecności w programach afiliacyjnych i marketplace’ach. Eksperci z K2 Precise zidentyfikowali także obszary, które nie zostały jeszcze wystarczająco dobrze zaadaptowane oraz wskazali sposoby na ich optymalizację.

- Obraz polskiej branży kosmetycznej, jaki rysuje się w przygotowanym przez nas raporcie, to przewaga liczebna średniozaawansowanych i początkujących graczy. Niemal wszystkie znaczące marki są już obecne w e-handlu, jednak jest wiele pól do udoskonaleń, w szczególności w obszarze wykorzystywania zaawansowanych narzędzi reklamowych, analityki i content marketingu - komentuje Maja Biniewicz, chief business officer w K2 Precise.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-smart-ile-kosztuje-dostawa-kurierska-z-niemiec-i-czech ##

Marki beauty w sieci

Czołowe marki kosmetyczne czerpią ruch w sieci z następujących źródeł: ruch organiczny, płatna reklama w wyszukiwarce oraz wejścia bezpośrednie.

Udział ruchu z kanałów społecznościowych waha się między 6 proc. a 35 proc. i jest powiązany ze strategią działań reklamowych przyjętych przez markę. Na wynik ten składa się także ruch z YouTube.

Dla zdecydowanej większości konsumentów (93 proc.) głównym źródłem informacji o produkcie są wyszukiwarki. Branża kosmetyczna osiąga bardzo dobry wynik w naturalnych wynikach Google. W tej kategorii można znaleźć frazy, których popularność sięga kilkudziesięciu tysięcy wyszukiwań miesięcznie.

Pogłębiając analizę poszczególnych e-sklepów, wyłoniono 10, które zarejestrowały największą liczbę wizyt w 2020 roku. Tę kategorię badania zdominowały przede wszystkim 2 marki: Semilac oraz Neonail. W przypadku serwisu ziaja.com  wzrost wizyt w kwietniu w stosunku do marca jest niemal 3-krotny.

grafika

Ruch organiczny marek kosmetycznych w sieci

Przy pomocy narzędzia ahrefs.com K2 Precise przeanalizowała poziom ruchu organicznego (estymacja narzędzia) wśród badanych e-sklepów.

Wyniki doświadczenia udowodniły, że sklepy z najlepszą widocznością oraz najpopularniejszymi brandami uzyskują również najlepsze wyniki w ruchu organicznym. Ponownie najwyżej w zestawieniu znalazły się: Semilac.pl z poziomem ruchu blisko 400 000, Neonail.pl - 277 000 oraz Ziaja.com z ruchem organicznym na poziomie 130 000.

Niemal połowa wszystkich analizowanych e-sklepów nie posiada sekcji blogowej, na której mogłyby budować swoją eksperckość w branży. Zaledwie 11 sklepów wykorzystuje sekcje blogowe do optymalizacji linkowania wewnętrznego, a tylko sześć i wprowadziło do swoich artykułów boxy produktowe.  

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/amazon-w-polsce-jak-zalozyc-konto-oferta-ceny-awarie-wojna-allegro ##

Płatny ruch w sieci w sektorze beauty

Aż trzy czwarte przeanalizowanych przez K2 Precise witryn  wykorzystuje płatne reklamy w social mediach. E-sklepy rzadko korzystają również z programów afiliacyjnych – tylko 15 proc. z nich generuje sprzedaż poprzez wydawców efektywnościowych.

Popularne są także newslettery. Aż 88 proc. e-sklepów polskich producentów kosmetyków, zbierając swoją bazę newsletterową, oferuje użytkownikom rabat lub specjalną promocję w zamian za subskrypcję.

85 proc., wysyła newslettery do swojej bazy średnio 1-2 razy na tydzień. Więcej niż 2 tygodniowo wysyła zaledwie 15 proc. firm. Badanie pokazało też, że w czasie, którego dotyczy raport (styczeń 2020 – styczeń 2021), aż 23 proc. e-sklepów zbierających bazę klientów nie wysyłało żadnych newsletterów.

Obecność na Allegro i Amazonie

Badanie pokazuje, że marki kosmetyczne dosyć chętnie korzystają z zewnętrznych platform sprzedażowych.

 Z analizowanej grupy prawie 95 proc. marek jest obecnych na Allegro. Jednak tyko 35 proc. z nich korzysta na nim z opcji Oficjalnego Sklepu Marki, w pozostałcyh przypadkach postawiono na resellerów.

Na Amazonie 20 proc. przebadanych podmiotów posiada Oficjalny Sklep Marki. Do tej grupy należą: Ziaja, Yope, Bielenda czy Bodyboom.

Raport „E-commerce polskich producentów kosmetyków” został opracowany przez ekspertów i ekspertki z agencji K2 Precise na podstawie analizy 25 najpopularniejszych serwisów e-commerce w branży. W raporcie przeanalizowano dane pochodzące m.in. z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz narzędzi analitycznych K2 Precise. Analiza dotyczy okresu od stycznia 2020 do stycznia 2021.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów