Markowe duety, które aż proszą się o wspólną reklamę. Oto 17 naszych pomysłów

Po kampanii "Łowicz z Lubellą czy Lubella z Łowiczem?" czas na kolejne markowe połączenia? Bo skoro sos i makaron mogą grać w jednej drużynie, to czemu nie parówki z keczupem, kawa z mlekiem czy szczoteczka z pastą? Oto nasza autorska lista kilkunastu duetów, które w realnym życiu są nierozłączne – choć w reklamach jeszcze się nie spotkały.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Markowe duety, które aż proszą się o wspólną reklamę. Oto 17 naszych pomysłów
To przykładowe duety marek, które mogłyby występować w reklamie

Całkiem niedawno wystartowała kampania "Łowicz z Lubellą czy Lubella z Łowiczem?", w której dwie duże marki z portfolio Grupy Maspex, połączyły siły i stworzyły wspólną komunikację. Pomysł opierał się na tworzeniu dania z dowolnego makaronu Lubella z wybranym sosem Łowicz.

Zainspirowani tą wspólną kampanią obu brandów, stworzyliśmy przykłady markowych duetów. Duetów oczywistych w codziennym życiu, ale marketingowo jak dotąd niewykorzystanych.

Może czas, by ich marketingowcy rozważyli wspólne działania marketingowe? Bo w końcu – jeśli np. razem smakują najlepiej, to czemu nie promować się razem? Może czas, by zaczęły mówić jednym głosem?

Knorr i Uncle Ben’s

Marka Knorr ma w swojej ofercie kilka wariantów tzw. fixów, które ułatwiają przygotowanie określonych potraw, np. dań chińskich. A jak wiadomo, ich niezbędnym składnikiem jest ryż. A ten znajdziemy w ofercie Uncle Ben’s.

Fix Knorr świetnym dopełnieniem ryżu
Fix Knorr świetnym dopełnieniem ryżu © Licencjodawca

Berlinki i Pudliszki

Berlinki to przede wszystkim parówki, od lat znane milionom Polaków. Dostępne w różnych wersjach smakowych. A skoro parówki, to nie może zabraknąć keczupu. Ten z kolei znajdziemy w portfolio marki Pudliszki.

Jak parówki, to i keczup
Jak parówki, to i keczup © Licencjodawca

Lavazza i śmietanka Łaciata/mleko Łaciate

Lavazza to znana i lubiana marka wysokiej jakości kawy. Nie każdy pija ją w wersji klasycznej. Wiele osób preferuje np., cappuccino czy wersję po turecku, ale z mlekiem. Dlatego doskonałym dopełnieniem będzie śmietanka lub mleko marki Łaciate.

Kawa ponoć najlepsza ze śmietanką
Kawa ponoć najlepsza ze śmietanką © Licencjodawca

Żywiec i Lay’s

Żywiec, czyli jedna z najpopularniejszych marek piwnych mogłaby się wreszcie pokazać w reklamach w jakimś ciekawym, produktowym duecie. Smakosze piwa najczęściej sięgają po słone przekąski. A zatem wskazane wydaje się być reklamowe połączenie z chipsami Lay’s.

Piwo z chipsami
Piwo z chipsami © Licencjodawca

Schulstad i Hochland

Schulstad to marka chleba tostowego. I raczej dawno nie promowała się w szeroko zasięgowej kampanii. A może pora to zmienić? Idealnie nadawałaby się do tego wspólna reklama z marką serów Hochland, bo przecież tosty bez sera to nie są prawdziwe tosty.

Najsmaczniejsze tosty zawsze z serem
Najsmaczniejsze tosty zawsze z serem © Licencjodawca

Kasia i Basia

Niezła rymowanka i fajna gra słów nam się tutaj trafiła. Bo Kasia to marka margaryny, a Basia to marka mąki, dostępnej w różnych wariantach. Bez obu tych produktów raczej trudno o wyśmienite wypieki. Skoro to duet obowiązkowy, to czemu nie reklamowy?

Mąka do ciasta potrzebuje margaryny
Mąka do ciasta potrzebuje margaryny © Licencjodawca

Krakus i Kamis

Krakus ma w swojej ofercie bardzo szeroką paletę wędlin, w tym również rozmaite kiełbasy. A jak wiadomo: kiełbaska potrzebuje towarzystwa. Jakiego? Oczywiście w postaci musztardy. I tutaj z odsieczą może przyjść marka Kamis, oferująca kilka rodzajów tego produktu.

Musztarda dopełnia smaku wędlinom
Musztarda dopełnia smaku wędlinom © Licencjodawca

Lipton i Herbapol

Skoro Lipton to oczywiście herbaty. Jeśli w wersji klasycznej, to niejedna osoba lubi wzbogacić jej smak czymś dodatkowym. Na przykład syropem. Całą gamę smaków w tej kategorii oferuje dobrze znana marka Herbapol.

Herbata z syropem - zwłaszcza w zimie
Herbata z syropem - zwłaszcza w zimie © Licencjodawca

Bonduelle i Hellmann’s

Bonduelle, czyli m.in. warzywa zamknięte w puszkach, np. groszek czy kukurydza. Najczęściej wykorzystywane w różnego rodzaju sałatkach. Do tych z kolei często dodajemy majonez, który w kilku wersjach (także light) znajdziemy pod logo marki Hellmann’s.

Groszek w sałatce tylko z majonezem
Groszek w sałatce tylko z majonezem © Licencjodawca

Nestle i Łaciate

Nestle to nie tylko batony, ale też płatki śniadaniowe. Nie tylko w wersji tradycyjnej, czyli zwykłe kukurydziane, ale też z miodem czy z czekoladą. Płatki na sucho mało kto jada. Najlepiej smakują oczywiście z mlekiem. A jak mleko to oczywiście marka Łaciate.

Płatki i mleko to zgrany duet
Płatki i mleko to zgrany duet © Licencjodawca

Komfort – Sidolux

Marka Komfort znana jest przede wszystkim w kategorii podłóg. Podłóg rozumianych jako np. panele podłogowe, ale też wykładziny czy dywany. A o podłogi – niezależnie od tego, z czego są zrobione – trzeba dbać. Tym zajmuje się marka Sidolux, które oferuje produkty do ich pielęgnacji.

O podłogi trzeba dbać
O podłogi trzeba dbać © Licencjodawca

Ajax i Regina

W ofercie marki Ajax mamy m.in. płyny do czyszczenia różnych powierzchni: szyb, luster, płytek itp. Ciekawe, ale i praktyczne byłoby marketingowe połączenie tej marki np. z ręcznikami papierowymi marki Regina. Bo przecież czymś te powierzchnie czyścić trzeba.

Płyn i ręcznik w jednym duecie
Płyn i ręcznik w jednym duecie © Licencjodawca

Pampers i Bepanthen

Pampers to marka, którą zna chyba każdy, a na pewno każdy rodzić. Swego rodzaju niezbędnik, z którym większość mam i tatusiów ma do czynienia przynajmniej przez pierwszy rok czy dwa lata swojego dziecka. Z kolei Bepanthen to linia m.in. kosmetyków do pielęgnacji skóry niemowląt. Zapewne wielu rodziców używa obu tych produktów. Warto byłoby połączyć je również we wspólnej reklamie.

Pieluchy i krem to zgrana ekipa
Pieluchy i krem to zgrana ekipa © Licencjodawca

Reserved i Philips

Te dwie marki, na pozór tak mocno różne, można ciekawie połączyć w marketingowym przekazie. Reserved to marka odzieżowa, z kolei Philips to m.in. stacje pary czy parownice do ubrań. A jak wiadomo, ubrania nie tylko należy prać, ale i prasować.

Ubrania trzeba prasować
Ubrania trzeba prasować © Licencjodawca

Agata i Pronto

Agata to dziś popularna, m.in. dzięki reklamom z kabaretem Mumio, marka meblowa. Meble wymagają konserwacji i regularnej dbałości, by mogły służyć przez długi lata. Wszelkie środki do ich pielęgnacji i ochrony znajdziemy z kolei w ofercie marki Pronto.

Meble wymagają odpowiedniej pielęgnacji
Meble wymagają odpowiedniej pielęgnacji © Licencjodawca

Oknoplast i Clin

Oknoplast to producent okien, a Clin to preparaty do czyszczenia szyb i luster. W życiu codziennym te pierwsze wymagają użycia tych drugich. Może warto, by razem zaistniały również we wspólnej reklamie?

Czyste okna potrzebują płynu
Czyste okna potrzebują płynu © Licencjodawca

Oral B i Colgate

Oral B to marka ostatnio mocno aktywna reklamowo – za sprawą Igi Świątek, ambasadorki marki, którą możemy oglądać w telewizyjnych spotach, w których zachwala nowe szczoteczki do zębów. Ale przecież wiadomo, że sama szczoteczka, nawet ta najbardziej zaawansowana technologicznie nie wystarczy do umycia zębów. Do tego potrzebna jest pasta do zębów, a z tych znana jest marka Colgate.

Do użycia szczoteczki wskazana jest pasta do zębów
Do użycia szczoteczki wskazana jest pasta do zębów © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"