Wpływy krajowe Marquard Media Polska zmniejszyły się rok do roku z 26,23 do 17,92 mln zł, a przychody z zagranicy - z 2,89 do 2,85 mln zł. W sprawozdaniu firmy nie wyszczególniono, ile wyniosły wpływy z najważniejszych obszarów jej działalności: sprzedaży prasy, publikacji reklam prasowych i reklam internetowych oraz eventów.
W ub.r. firma wydawała magazyny drukowane „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” oraz serwisy internetowe Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.pl, Playboy.pl, Cosmopolitan.pl, Joy.pl, Esquire.pl i Harper’s bazaar.pl

W listopadzie ub.r. Marquard Media Polska skończył wydawanie pism drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników. Jednocześnie firma rozpoczęła postępowanie sanacyjne.
- Na dzień sporządzenia sprawozdania zarządu z działalności wprowadzone zostały wszystkie operacyjne środki restrukturyzacyjne, a ostatnim elementem realizacji złożonego planu restrukturyzacyjnego jest redukcja zobowiązań poprzez zawarcie układu z wierzycielami - podano w sprawozdaniu firmy datowanym na końcówkę lipca
Koszty 21 proc. w dół
Wydatki operacyjne Marquard Media Polska w ub.r. wyniosły 27,03 mln zł, co wobec 34,06 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 20,6 proc.
Nakłady na usługi obce zmalały z 11,5 do 10,58 mln zł, na wynagrodzenia - z 9,24 do 7,51 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,34 do 1,02 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 4,87 do 3,77 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 6,26 do 3,34 mln zł. W ub.r. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło średnio 62 etaty, o 20 mniej niż rok wcześniej.

Za to wydatki na amortyzację zwiększyły się z 634 do 687 tys. zł.
Gorsza rentowność, nowa pożyczka od właściciela
Dużo większy spadek przychodów niż kosztów operacyjnych spowodował, że wyniki rentowności Marquard Media Polska poszły mocno w dół. Zwłaszcza że pozostałe przychody operacyjne skurczyły się z 8,97 do 1,08 mln zł.
Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 4,94 do 6,25 mln zł, wynik operacyjny poszedł w dół ze 130 tys. zł zysku do 8,42 mln zł straty, wynik brutto - z 55 tys. zł zysku do 8,75 mln zł straty, a wynik netto - z 655 tys. zł zysku do 8,33 mln zł straty.
Na koniec ub.r. Marquard Media Polska miał do spłaty 16 mln zł pożyczek, które wziął od osób fizycznych i swojego właściciela - szwajcarskiej Marquard Media Group. W październiku ub.r. Marquard Media Polska pożyczył od Marquard Media Group 860 tys. zł, ma je spłacić do końca br. Z drugiej strony na koniec ub.r. miał na rachunkach 354 tys. zł.

W sprawozdaniu zaznaczono, że w br. wydawnictwo może potrzebować dalszego finansowania pożyczkowego, m.in. w związku z gospodarczymi konsekwencjami epidemii koronawirusa. Marquard Media Group zadeklarowała, że może mu pożyczyć 200 tys. euro w zależności od wyników biznesowych.
Mniej serwisów internetowych, cel finansowy w czwartym kwartale
W br. Marquard Media Polska zamknął już większość serwisów internetowych powiązanych z tytułami prasowymi, z których zrezygnował pod koniec ub.r. Obecnie firma prowadzi witryny Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zebreka.pl i CKM.pl, ponadto planuje reaktywację Supermamy.pl i Autostuff.pl.
- Sukcesywnie i konsekwentnie realizowane działania restrukturyzacyjne zarówno w obszarze sprzedaży jak i kosztów powinny doprowadzić do osiągnięcia przez spółkę w czwartym kwartale roku 2020 wyniku, przy którym po zakończeniu procesu sanacyjnego zewnętrzne finansowanie nie będzie już konieczne, a w kolejnych latach pozwolą spółce na generowanie zysków - zapowiedziano w sprawozdaniu wydawnictwa.

W poniższej tabeli wszystkie kwoty są w tys. zł











