Mars konsoliduje globalną obsługę mediową w MediaCom

Koncern Mars, właściciel takich marek jak Mars, Snickers, Wrigley czy Pedigree, zakończył przetarg na globalną obsługę mediową. Zgodnie z zapowiedziami skonsolidował obsługę w jednej agencji, decydując się na współpracę z należącą do GroupM siecią MediaCom.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mars konsoliduje globalną obsługę mediową w MediaCom

Przetarg trwał od stycznia br.  Wcześniej Mars w zakresie planowania i zakupu mediów współpracował z trzema agencjami: MediaComem (GroupM), Starcomem (Publicis Media) i OMD (Omnicom). Wszystkie trzy zostały zaproszone przez marketera do ogłoszonego przetargu.

Firma finalnie zdecydowała się na wybór oferty MediaComu. - GroupM zaproponowało nam niestandardowy model operacyjny, który umożliwia nam umieszczanie danych w centrum procesu decyzyjnego, zwiększenie szybkości na poziomie globalnym, lokalnym oraz efektywne wykorzystanie naszych zasobów - powiedział Andy Clark, dyrektor ds. marketingu i obsługi klienta w firmie Mars. Podkreślił, że ta współpraca będzie kluczowym akceleratorem ambicji firmy do tego, by być szybszym, odważniejszym i jeszcze bardziej innowacyjnym w zaspokajaniu potrzeb konsumentów.

Rob Rakowitz, globalny dyrektor ds. mediów w firmie dodał: - To było imponujące, gdy trzy agencje przedstawiły nam nowe, świeże i wymagające podejście do mediów, które pomogło nam rozwinąć nasze myślenie i zainspirowało nas do tego, byśmy byli jeszcze odważniejsi w wyznaczaniu naszych celów.

MediaCom zajmie się strategią mediową, planowaniem i zakupem mediów na wszystkich rynkach, na których działa Mars, także w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Wartość budżetu marketera szacowana jest na 1,4 mld funtów rocznie.Agencja rozpocznie współpracę z Marsem począwszy od stycznia 2019 roku. Przetarg koordynowały firmy ID Comms i Ebiquity.

W tym tygodniu marketer wstrzymał emisję wszystkich swoich reklam na YouTube w Wielkiej Brytanii po tym, jak okazało się, że spoty promujące markę Starburst pojawiły się w sąsiedztwie teledysków z muzyką „drill”. Jest to gatunek rapu znany z powiązań z brutalną przestępczością w Londynie, często zawierający teksty promujące przemoc.

Przedstawiciele Marsa stwierdzili, że takie działanie jest nie do zaakceptowania. Firma prowadzi rozmowy z Google i agencjami w celu wyjaśnienia tego, jak mogło dojść do tego, że ich reklamy pojawiły się na YouTube w takim właśnie otoczeniu.

MediaCom zajmował się obsługą mediową Marsa na poziomie globalnym od 2014 roku, jednak nie w pełnym zakresie. Działania na większości rynków lokalnych realizował dla marketera dom mediowy Starcom (Publicis Media), a na tych rynkach, na których obsługi mediowej nie powierzono Starcomowi - marketer współpracował z OMD (Omnicom) lub z Mediacomem.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele