W programie „MasterChef” bierze udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczą o 100 tys. zł, kontrakt na wydanie książki kucharskiej i tytuł „MasterChefa”. Program produkuje firma Endemol Shine Polska.
Niezmiennie od pierwszej edycji jurorami w polskiej wersji reality-show są Magda Gessler, Michel Moran i Anna Starmach. Ich skład w nowych odcinkach pozostaje bez zmian.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lego-masters-tvn-zasady-programu-kiedy-emisja-castingi-do-wygrania-100-tys-zl,7170521069295745a ##
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że we wtorek, 23 czerwca rozpoczęły się zdjęcia do dziewiątej edycji kulinarnego programu. Nowe odcinki „MasterChefa” na antenie TVN będzie można oglądać w jesiennej ramówce 2020 roku.

Widzowie wybrali trzech uczestników
W tym roku ze względów bezpieczeństwa castingi nie mogły odbyć się, jak do tej pory, w największych miastach w Polsce. Wszyscy chętni do udziału w „MasterChefie” mogli wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej masterchef.tvn.pl.
Tym razem widzowie mieli wpływ na wybór uczestników. Przez trzy tygodnie, od poniedziałku do piątku na stronie www.masterchef.tvn.pl zamieszczane były nagrania z rozmów castingowych. Osoba, której film w danym tygodniu otrzymał najwięcej głosów, wygrał udział w programie.
Decyzją widzów udział w „MasterChefie 9” wywalczyli: Kacper Lach, Iwona Kurczab i Tomasz Grabowski, którzy wraz z pozostałymi uczestnikami będą walczyć o wejście do finałowej czternastki programu.

Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł., kontrakt na wydanie własnej książki kucharskiej i statuetkę 9. „Polskiego MasterChefa”.
Za produkcję programu odpowiada Endemol Shine Polska.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-masterchef-junior-talent-show-5-sezon-tvn-lider-16-49,7170705130804865a ##
„MasterChef” na antenie TVN oglądać można w jesiennych ramówkach, począwszy od 2012 roku. Ósmą serię kulinarnego programu, nadawaną jesienią ub.r. oglądało średnio 1,91 mln widzów, co przełożyło się na 11,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,09 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 13,93 proc. w grupie 16-59.











