Ósma seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 8 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program premierowe odcinki gromadziły średnio 1,91 mln widzów, co przełożyło się na 11,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,09 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,93 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek - śledziło go 2,35 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 400 tys. widzów. Siódmą serię „MasterChefa” śledziło 2,31 mln osób, co przełożyło się na 13,89 proc. udziału w grupie 4+, 19,32 proc. w grupie 16-49 i 16,45 proc. w grupie 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/milionerzy-hitem-tvn-teleturniej-stracil-270-tys-widzow,7170798477011073a ##
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 8” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, „Wojenne dziewczyny” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co dało jej 13,76 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „Kabaret na żywo”; 10,96 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. „The Wall. Wygraj Marzenia” i powtórki relacji z wydarzeń muzycznych; 3,99 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był liderem rynku.

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 8” wyniosły 50,75 mln zł. Dla porównania, siódma edycja z reklam przyniosła 45,25 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kuchenne-rewolucje-tvn-20-sezon-wyniki-ogladalnosci-kontynuacja,7170802593622145a ##
Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Grzegorz Zawierucha, który otrzymał tytuł najlepszego kucharza, 100 tys. zł. oraz możliwość wydania swojej książki.












