Siódma seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 9 września do 9 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,31 mln widzów, co przełożyło się na 13,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 19,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,45 proc. w grupie 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kuchenne-rewolucje-tvn-18-sezon-wyniki-ogladalnosci,7171188944508545a ##
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek serii. Oglądało go 2,71 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. widownia formatu spadła o 90 tys. widzów. Szóstą serię „MasterChefa” śledziło 2,40 mln osób, co przełożyło się na 14,68 proc. udziału w grupie 4+, 19,38 proc. w grupie 16-49 i 16,84 proc. w grupie 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/top-model-tvn-7-sezon-ogladalnosc-program-zyskal-110-tys-widzow,7171194544142465a ##
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 6” był drugi w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, „Dziewczyny ze Lwowa” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co dało jej 16,53 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo”; 12,55 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. filmy fabularne; 4,28 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był już jednak liderem rynku.

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 7” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, serwis sportowy „Drogi wolności” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co dało jej 13,89 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo według Paranienormalnych”; 10,64 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (filmy fabularne; 4,96 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN miał większą przewagę nad konkurencją.
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 7” wyniosły 45,25 mln zł. Dla porównania, szósta edycja z reklam przyniosła 45,40 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu została pochodząca z Wietnamu Aleksandra Nguyen.
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że Telewizja TVN zdecydowała się kontynuować program. Jego ósma edycja emitowana będzie jesienią 2019 roku.












