McDonald's najlepszym fast foodem w mediach społecznościowych (infografika)

Firma Unmetric opublikowała raport opisujący jak sieci fast foodów w tym roku radzą sobie w mediach społecznościowych. Zdecydowanym liderem jest McDonald's.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Unmetric oceniło 16 firm na podstawie wskaźnika Unmetric Score, który powstaje dzięki analizie 24 ilościowych i jakościowych zmiennych.

Wśród fast foodów funkcjonujących na Facebooku McDonald's nie ma sobie równych. W rankingu Unmetric zdobył 86 punktów. Na podium znalazły się jeszcze Taco Bell (81) oraz Subway (77). Restauracje z czwartego i piątego miejsca wypadły znacznie gorzej. Dunkin’ Donuts dostało 65 punktów, a Baskin Robbins zaledwie 63.

Podobnie sytuacja wygląda na Twitterze. W mikroblogowym serwisie liderem także jest McDonald's, który zdobył aż 97 punktów. 92 oczka od Unmetric otrzymało Taco Bell. Zdecydowanie słabiej poradziły sobie Chipotle (77), Pizza Hut (76) i  Dunkin’ Donuts (74).

Unmetric zmierzyło także tempo wzrostu popularności fast foodów w mediach społecznościowych. Na Facebooku pod tym względem najlepiej radzi sobie sieć Burger King – zanotowała 105 procent wzrostu od początku roku. Na Twitterze liderem natomiast jest ponownie McDonald's ze 118-procentowym wzrostem.

Jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników Facebooka w interakcję z daną siecią fast foodów (wyliczane na podstawie ilości komentarzy, polubień i wyświetleń), najlepiej radzi sobie In-n-Out, ocenione przez Unmetric na 54 punkty. Odrobinę z tyłu jest Taco Bell, które zdobyło 51 punktów. Trzeci pod względem zaangażowania użytkowników jest McDonald's, ale z 28 punktami traci do lidera bardzo dużo.

grafika
Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele