MEC mierzy wpływ telewizji i internetu na efektywność kampanii. Rusza Ad Quantum

Dom mediowy MEC wdraża projekt analityczny Ad Quantum, który pozwala mierzyć wpływ spotów reklamowych nadawanych w telewizji i internecie na efektywność kampanii oraz ustalać optymalny podział budżetu pomiędzy tymi mediami.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
MEC mierzy wpływ telewizji i internetu na efektywność kampanii. Rusza Ad Quantum
Shutterstock.com

Do tej pory w ramach badania MEC przeanalizował efektywność kilkunastu kampanii reklamowych prowadzonych w telewizji i internecie na grupie 20 tys. internautów. Pokazało ono, że internetowy pre-roll średnio o 18 proc. skuteczniej wpływa na chęć zakupu marek FMCG niż spot telewizyjny. W młodych grupach przewaga internetowego wideo jest jeszcze wyższa

- W ramach Ad Quantum zmierzyliśmy wpływ telewizji i online na kluczowe dla marek wskaźniki: świadomość, chęć polecenia i zakupu. Okazało się, że kontakt z reklamą telewizyjną bardziej efektywnie buduje świadomość marek, ale chęć zakupu skuteczniej napędza reklama internetowa - mówi Tomasz Kolanowski, dyrektor MEC Analytics & Insight na region CEE.

- Wyniki dla poszczególnych brandów różnią się w zależności od celów kampanii, specyfiki marki, itp. dlatego prezentujemy tu uśrednione wnioski, a nie rekomendacje konkretnych działań. Ad Quantum pozwoli brand managerowi z dowolnej kategorii rynkowej optymalnie wykorzystać telewizję i online w kampanii jego marki - zaznacza.

grafika

Dzięki badaniu analitycy MEC wyliczyli, ile kontaktów z reklamą w sieci i w telewizji niezbędne jest do osiągnięcia celów reklamodawcy. – Okazuje się, że zarówno w wymiarze budowania świadomości, gotowości polecenia, jak i chęci zakupu, reklamodawca musi dotrzeć do potencjalnego klienta z dwa razy większą liczbą komunikatów w sieci niż w telewizji - mówi Tomasz Kolanowski.  

Specjaliści z domu mediowego ocenili też skuteczność poszczególnych formatów reklamy display oraz e-wideo w budowaniu kluczowych dla marek wskaźników. Jak wykazało badanie, pre-roll (spot wideo wyświetlany np. przed materiałami filmowymi), a za nim screening (reklama zakrywająca cały ekran) oraz wideboard plasują się na szczycie rankingu najbardziej efektywnych formatów.

Dzięki Ad Quantum, MEC policzył także efekt wspólnego oddziaływania reklamy w telewizji i internecie na kluczowe wskaźniki marketingowe. Okazało się, że dotarcie do konsumenta z reklamą w tych dwóch mediach aż o 13 proc. podnosi skuteczność kampanii w zakresie budowania świadomości marki w stosunku do dotarcia tylko poprzez telewizję

grafika

- Na podstawie Ad Quantum, wypracowaliśmy także optymalny podział budżetu pomiędzy telewizją a online dla badanych marek i kategorii. Wyniki sugerują, że media cyfrowe wciąż pozostają niedoinwestowane np. przez marketerów z branży FMCG – mówi Tomasz Kolanowski. Optymalizacja podziału budżetu między telewizję a internet brała pod uwagę m.in. takie czynniki jak siła wpływu kanału na wskaźniki marki, zasięg w grupie docelowej oraz koszty.    

Projekt Ad Quantum pozwala monitorować zachowania i preferencje internautów na podstawie badań wskaźników marki realizowanych przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kampanii. MEC bada w nim internautów, którzy mieli kontakt z reklamą w internecie, jak i tych, którzy nie byli odbiorcami e-reklam. Z pomocą modeli probabilistycznych agencja szacuje z kolei, którzy respondenci mieli kontakt z reklamą telewizyjną. Następnie z wykorzystaniem modelowania ekonometrycznego mierzy wpływ poszczególnych czynników (kontakt z reklamami, zmienne demograficzne) na efekty kampanii (wskaźniki marki).

Ad Quantum jest oferowana klientom MEC w Polsce, a także na rynkach zagranicznych, na których dostępna jest technologia umożliwiająca realizację badania świadomości i wizerunku marki w schemacie ‘Exposed’ vs. ‘Control’.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online