Media newsowe pozytywnie oceniane za relacjonowanie pandemii koronawirusa

Wśród Amerykanów przeważa pozytywna opinia na temat relacji mediów dotyczących pandemii koronawirusa, choć generalnie media postrzegane są raczej negatywnie. Różnice są widoczne w zależności od poglądów politycznych - wynika z badania Pew Research Center.

km
km
Udostępnij artykuł:

59 proc. badanych jest zdania, że media newsowe dostarczają potrzebne im informacje na temat koronawirusa, w porównaniu do niemal 1/4 (24 proc.), która twierdzi, że tak nie jest.

Również więcej respondentów stwierdziło, że przekaz mediów na temat COVID-19 jest w większości rzetelny (49 proc.), wobec 24 proc. będących zdania, że jest on w większości nierzetelny.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ponad-polowa-amerykanow-pozytywnie-ocenia-relacje-mediow-o-koronawirusie,7170721311540865a ##

Większy odsetek badanych uważa też, że relacje na temat kryzysu w mediach przynoszą korzyści społeczeństwu (48 proc. vs. 36 proc. twierdzących, że samym mediom), a także, że pomagają państwu (46 proc. vs. 34 proc. twierdzących, że szkodzą państwu).

grafika

O ile postrzeganie sposobu w jaki media relacjonują wydarzenia związane z pandemią koronawirusa jest wśród ogółu Amerykanów raczej pozytywne, o tyle różni się ono biorąc pod uwagę ich poglądy. Okazuje się, że znacznie mniejszy odsetek Republikanów niż Demokratów uważa, że media wypełniają każdą z czterech opisanych wyżej funkcji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/64-proc-polakow-docenia-wolnosc-prasy-o-10-pkt-proc-wiecej-niz-piec-lat-temu,7170710178195585a ##

Przykładowo, tylko 31 proc. Republikanów jest zdania, że relacje mediów dotyczące koronawirusa są rzetelne, podczas gdy wśród Demokratów jest to aż 66 proc.

grafika

Jednocześnie ogólne postrzeganie mediów przez Amerykanów jest raczej negatywne. Większy odsetek badanych nie ma zaufania do dziennikarzy (52 proc. vs. 48 proc. mających zaufanie) i uważa, że kierują się oni niskimi standardami etycznymi (56 proc. vs. 43 proc. wskazujących na wysokie standardy etyczne wśród dziennikarzy).

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 20-26 kwietnia 2020 r., metodą internetową, na próbie 10 139 dorosłych mieszkańców USA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online