W tegorocznej edycji Media Trendów jednym z elementów wszystkich zgłoszeń będą boardy opisujące i ilustrujące projekty na trzech poziomach: idea/wyzwanie, innowacyjność rozwiązania oraz rezultaty. Boardy będą podstawą oceny prac przez jury na pierwszym etapie głosowania, w trybie online. W drugim etapie jurorom pod ocenę poddane zostaną także multimedialne klipy prezentujące poszczególne kampanie.
Jednocześnie ze względu na rosnącą liczbę zgłoszeń jury Media Trendów zostanie w tym roku podzielone na trzy, a nie jak dotychczas na dwie grupy. Tak jak w innych konkursach zostanie wybrany główny przewodniczący jury oraz trzech przewodniczących poszczególnych grup. W każdej z nich będą zasiadać marketerzy, pracownicy mediów oraz agencji reklamowych, interaktywnych i public relations, a także niezależni specjaliści.

Ponadto w związku z szybkimi zmianami zachodzącymi z mediach cyfrowych kategoria „Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych” została podzielona na dwie podkategorie: engagement i non-engagement. Dodatkowo specjalnie dla agencji interaktywnych wprowadzono kategorię „Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych”. - Już w ubiegłym roku do konkursu zgłaszały się zarówno domy mediowe, jak i agencje reklamowe, interaktywne, PR czy eventowe, bez względu na ich wielkość i budżety reklamowe. Zależy nam na tym, aby ten trend utrzymał się i rozwijał również w tym roku, bo to zawsze owocuje większa różnorodnością zgłoszonych prac - komentuje Anna Zimecka, kierująca organizacją konkursu w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
W tym roku projekty do Media Trendów można zgłaszać do 20 lutego w następujących kategoriach:

Innowacja w planowaniu mediów: • Wykorzystanie treści video • Wykorzystanie treści audio • Wykorzystanie kina • Wykorzystanie mediów drukowanych • Wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów • Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategorie: engagement i non-engagement • Dotarcie do specyficznej grupy docelowej • Strategia zintegrowana • Przełamanie schematów w komunikacji • Akcje specjalne i eventy • Best use of content • Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym, podkategorie: non-profit i CSR
Innowacja w mediach: • Debiut roku • Innowacyjna zmiana • Autopromocja i promocja medium • Niekonwencjonalne wykorzystanie medium • Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści • Best use of content • Marketing społeczny, podkategorie: kampanie non-profit oraz kampanie CSR

Jednocześnie kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix, a jury wybierze najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie uroczystej gali 23 kwietnia w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.











