Media Trendy: wszystkie nagrodzone kampanie (wideo case study)

W tegorocznym konkursie Media Trendy przyznano 11 nagród, z których dwie otrzymała akcja „Rozkład jazdy McDonald's” przygotowana przez agencję DDB Warszawa. Zapraszamy do obejrzenia opisów wszystkich nagrodzonych projektów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Rozkład jazdy McDonald's Rozkład jazdy McDonald’s to udana próba zmiany strzałki kierunkowej wskazującej gdzie znajduje się najbliższa restauracja McDonald’s przy Dworcu Centralnym w Warszawie. Punktem wyjścia był insight związany z nudnym czasem oczekiwania na pociąg, który chcieliśmy zmienić na miły czas, który można spędzić w McDonald’s. Zgłaszający: DDB Warszawa Współzgłaszający: OMD, Tribal DDB Klient: McDonald's Produkt: Znak kierunkowy do restauracji McDonald's na Dworcu Centralnym w Warszawie Senior Account Executive: Rafał Szafraniec Nagrody: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie reklamy zewnętrznej Kategoria: Best use of content

Biegnij Warszawo Event Promocja eventu „Biegnij Warszawo” poprzez wczesne zainicjowanie rywalizacji między lewą a prawą stroną Warszawy. Wykorzystanie aplikacji Nike+ oraz Facebooka do bieżącego informowania o przebiegniętych kilometrach. Wykorzystanie nietypowych formatów reklamowych na smartphonach oraz w prasie: dwa layouty - jeden z lewej, drugi z prawej strony. Zgłaszający: Mindshare Współzgłaszający: Nike Poland, Brasil Manager, Client Leadership : Krzysztof Chlebiński Klient: Nike Produkt: Nike Nagroda: Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Komunikacja eventu

Autyzm wprowadza w błąd Aby zwiększyć świadomość autyzmu, wykorzystano plotkę. W tajemnicy przeprowadzono akcję, w której aktor Bartek Topa odegrał osobę z autyzmem (w telewizji śniadaniowej oraz w miejscach publicznych). Media szumiały od domysłów na temat problemów aktora. Kiedy ujawniono prawdę, było już spore audytorium, które usłyszało o autyzmie. Zgłaszający: PZL Współzgłaszający: Fundacja Synapsis, Tomek Goldbaum-Wlaziński Klient: Fundacja Synapsis Produkt: Kampania społeczna Reżyser: Tomek Goldbaum-Wlaziński Copywriter: Weronika Majchrzak, Tomek Goldbaum-Wlaziński Aktor: Bartek Topa Fundacja Synapsis: Łukasz Kościuczuk, Olga Świeża, Joanna Grochowska Producent agencyjny: Magda Garska Operator: Jakub Giza Client Service Director: Magda Matyszkiewicz Nagroda: Kategoria: Komunikacja w marketingu społecznym  

Budziki „Budziki“ to reklama radiowa, która w innowacyjny sposób została umiejscowiona w ramówce o 7:00, 7:30 i o 8:00 w czasie, gdy zazwyczaj pojawiają się serwisy informacyjne. Dzięki temu słuchacze byli budzeni zaskakującym spotem o śniadaniach w McDonald’s, który od samego rana wprowadzał ich dobry nastrój. Zgłaszający: DDB Warszawa Współzgłaszający: OMD Klient: McDonald's Produkt: produkty śniadaniowe McDonald's Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie treści audio  

Far Cry 3 - partyzancki product placement By wzbudzić zainteresowanie grą Far Cry 3, zastosowano partyzancki product placement w Pyta.pl i przepisy kulinarne inspirowane grą w „Kocham Gotować”, czym przełamano konwencję promocji gier. Działania wygenerowały ponad 4,4 mln odtworzeń na Youtube (poniżej 0,5gr za odtworzenie), 91% pozytywnych reakcji i ponad 10 tys. komentarzy. Zgłaszający: Havas Media Współzgłaszający: Socialyse Client Service Director: Renata Wasiak Klient: Ubisoft Produkt: Far Cry 3 Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie treści video  

Nekrolog By wywołać społeczną dyskusję na temat bezpieczeństwa na drogach wykorzystano… nekrolog w lokalnej gazecie. Za pomocą formularza w serwisie kondolencyjnym w odpowiednie pola wpisano komunikat: „Są lepsze sposoby na to, by Twoje nazwisko znalazło się w gazecie. Przekraczanie dozwolonej prędkości nie jest jednym z nich”. Zgłaszający: The Digitals Klient: Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego Produkt: Akcja Znicz 2012 Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie mediów drukowanych Dyrektor Kreatywny: Michał Kobierzewski Copywriter: Jakub Sagan Art Director: Mateusz Felsmann Account Manager: Karolina Adamczak New Business Manager: Jakub Prokop Community Manager: Michał Plichta, Antek Opolski  

Banner sterowany gestami i głosem Pierwszy na świecie banner sterowany głosem i gestami, promujący sterowanie gestem i głosem w nowych telewizorach Samsung Smart TV. Zgłaszający: Starcom MediaVest Group Klient: Samsung Electornics Produkt: Samsung Smart TV Senior Interactive Planner/Buyer: Michał Wilczyński Account Manager: Ewa Zakrzewska Director of Digital Production Department: Marcin Nieśmiałek Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Wykorzystanie formatów internetowych  

Rak'n'Roll Records - niezależna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom po terapii nowotworowej. Życie bez jednej piersi to życie w mono. Rak’n’Roll Records oferuje darmową muzykę w mono i sprzedaje ją w stereo. Dochód z działań pomaga kobietom po mastektomii wrócić do normalnego życia. W ciągu 3 pierwszych miesięcy R'n'R stał się największą niezależną wytwórnią muzyczną w Polsce. Zgłaszający: 180heartbeats + Jung v. Matt Klient: Rak'n'Roll Produkt: Rak'n'Roll Records Creative i Art Director: Mikołaj Sadowski Concept Directorzy: Tytus Klepacz, Adam Marzec Copywriterzy: Tytus Klepacz, Adam Marzec Designer: Zbigniew Flakus, Mariusz Czepiec Account Director: Jolanta Mazurek Assistant Account Executive: Paulina Słota Nagroda: Kategoria: Kampania zintegrowana

Orange - reklama dla firm Kampania „Reklama dla Firm” była jedynym przedsięwzięciem w 2012 roku, w którym na taką skalę operator Orange dla Firm postanowił podzielić się swoją powierzchnią reklamową z lokalnymi firmami. Rozumiejąc barierę jaką jest poziom budżetów potrzebnych na autopromocję, realizując te działania, z sukcesem uczynił prowadzenie biznesu łatwiejszym. Zgłaszający: MEC Współzgłaszający: Havas Engage Warsaw Klient: Polska Telefonia Komórkowa - Centertel Produkt: Orange dla Firm Nagroda: Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Akcje specjalne  

Reklama przyszłości Czy reklama poza internetem może targetować swoich odbiorców i dostosowywać do nich przekaz reklamowy? Żeby to sprawdzić, w największych polskich centrach handlowych zrealizowano pierwszą targetowaną kampanię OOH. Zgłaszający: Heureka Współzgłaszający: MediaCom Klient: Żywiec Zdrój Produkt: Żywioł od Żywiec Zdrój Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie ambient mediów  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu