Mediacap dokupił 18 proc. udziałów LTTM za 4,2 mln zł

Holding Mediacap przejął 18,43 proc. udziałów firmy influencer marketingu LTTM, zapłaci za nie 4,2 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap dokupił 18 proc. udziałów LTTM za 4,2 mln zł
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

6 maja Mediacap podpisał umowę kupna 442 udziałów LTTM za 2,89 mln zł, z czego 502,3 tys. zł już zapłacił, a pozostałą2,39 mln zł przekaże do 1 kwietnia przyszłego roku.

Natomiast w zeszły czwartek nabył 270 udziałów LTTM za 1,29 mln zł. 400 tys. zł za zapłaci do 28 grudnia br., a pozostałą część ceny - do 1 czerwca 2022 roku. W komunikacie zaznaczył, że właścicielem nabywanych walorów stał się już w czwartek, wraz z zawarciem umowy.

Sprzedającymi są Krystian Botko, Piotr Tytyk i Lidija Vukić - założyciele TalentMedia, na bazie której powstało LTTM. W efekcie transakcji udział Mediacapu w kapitale LTTM zwiększyły się z 76,42 do 94,85 proc.

- Istotna rola LTTM w strategii rozwoju Mediacap sprawiła, że chcieliśmy zmaksymalizować zaangażowanie kapitałowe w tę spółkę. Transakcje pozwoliły nam to zrealizować a równocześnie umożliwiły założycielom realizację zysku z 7-letniej pracy - komentuje Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.

- Cztery lata temu wspólnie z założycielami TalentMedia ruszyliśmy na podbój rynku influencer marketingu. Zaczynaliśmy od niespełna 5 milionów zł rocznego przychodu. Przez cztery lata zwiększyliśmy przychody dwunastokrotnie oraz rozwijaliśmy się organicznie przejmując takie marki jak Lifetube, Gamellon i Gameset - wylicza Olechowski. - Przeszliśmy transformację z małego start-upu do LTTM - zintegrowanej grupy spółek, która jest największym graczem na polskim rynku influencer i gaming marketingu, z siecią kanałów stanowiącą ok. 12 proc. całkowitej oglądalności YouTube w Polsce i generującą ok. 1 mld wyświetleń  i 4 mld minut watchtime miesięcznie. Sprzedaż udziałów przez pierwotnych założycieli spółki w naturalny sposób pieczętuje ten wspólny sukces - podkreśla.

Piotr Tytyk pożegnał się z LTTM w 2019 roku, natomiast Krystian Botko jesienią ub.r. przestał być prezesem spółki, a w br. odejdzie z jej zarządu. Z kolei Lidija Vukić pozostaje w firmie członkinią zarządu odpowiadającą za rynki zagraniczne.

W ub.r. Mediacap zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku. Wpływy należących do niego Grupy S/F i IQS skurczyły się o ponad 20 proc., natomiast Grupa LTTM wzrost o 19 proc. osiągnęła dzięki przejęciom.

Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?