Mediacap ze wzrostem wpływów o 29 proc. i 1,5 mln zł zysku. "Pandemia zeszła na drugi plan"

W pierwszej połowie br. holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 29,3 proc. do 65,73 mln zł i wyniku netto z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap ze wzrostem wpływów o 29 proc. i 1,5 mln zł zysku. "Pandemia zeszła na drugi plan"
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

W samym drugim kwartale wpływy Mediacapu zwiększyły się z 23,88 do 35,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 24,44 do 34,72 mln zł wynik operacyjny poszedł w górę ze 153 tys. zł straty do 2,57 mln zł zysku, a zysk netto - z 574 tys. zł do 2,39 mln zł.

- Za nami solidny kwartał - bodajże pierwszy od ubiegłego roku, w którym pandemia zeszła na drugi plan. Jej oddziaływanie na nasze wyniki ograniczyło się do efektu bazy - polegającego na tym, że tegoroczne liczby odnosimy do okresu największego lockdownu covidowego – co naturalnie przełożyło się na mocne dynamiki we wszystkich segmentach - skomentował zarząd firmy w sprawozdaniu.

LTTM z wyższą dynamiką niż Freundschaft

Grupa LTTM w zeszłym półroczu osiągnęła wzrost przychodów o 48,8 proc. do 36,32 mln zł, a w ujęciu like-for-like (bez uwzględnienia przejęć) dynamika wyniosła 39 proc. Zysk EBITDA poszedł w górę z 572 tys. zł do 1,11 mln zł, a wynik netto z działalności operacyjnej - ze 143 tys. zł straty do 415 tys. zł zysku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediacap-wezwanie-cena-jacek-olechowski-gielda-porazka,7170132386403969a ##

- To sprawia, że po raz kolejny zwiększył się udział przychodów tego segmentu w ogólnej sprzedaży Grupy – wynosi on dla pierwszego półrocza 55,3 proc. Rozczarowała nas jedynie struktura wzrostu sprzedaży i poziom wypracowanej marży - skomentował zarząd Mediacapu.

- Napędem wzrostów była bowiem głównie lepsza saturacja reklamami na YouTube, a nie produkty o wyższej wartości dodanej takie jak lokowanie produktów i branded content, bez których nie da się myśleć o istotnym wzroście marż. Na tym obszarze będziemy skupieni w Q4, gdyż Q3 według wstępnych estymacji nie przyniesie przełomu tej dynamiki - dodano.

grafika

Segment Freundschaft obejmujący agencje reklamowe zwiększył przychody o 10,6 proc. do 21,04 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł z 710 tys. zł do 2,63 mln zł, a zysk netto - z 672 tys. zł do 1,58 mln zł. Bez uwzględnienia umorzenia pożyczek od PFR w ramach tarczy kredytowej zysk EBITDA wyniósł 1,8 mln zł.

- Należy pamiętać, że odnosimy się do ubiegłorocznego okresu lockdownów, i z tego powodu oraz ze względu na wystąpienie zdarzeń jednorazowych w H1 2021 nie przewidujemy utrzymania się tej dynamiki w drugim półroczu – wierzymy jednak, że w skali całego roku uda nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki niż w 2020. To ważne, ponieważ segment ten nadal stanowi ok. 32 proc. naszego biznesu - skomentował zarząd.

IQS z mniejszą stratą

W pionie badawczym IQS przychody zwiększyły się z 7,39 do 8,37 mln zł, wynik EBITDA - z 349 tys. zł straty do 471 tys. zł, a strata netto zmalała z 1,52 mln zł straty do 427 tys. zł.

W kolejnych kwartałach (szczególnie Q3) będziemy mierzyć się ze zdecydowanie mniej korzystnym efektem bazy niż dotąd, ale nadal oczekujemy, że w 2021 IQS urośnie o co najmniej 10 proc. r/r. Kluczowym celem w tej spółce jest powrót do historycznych poziomów sprzedaży – powyżej 25 mln PLN rocznie, przy których możliwa jest realizacja lepszych marż. To dlatego w IQS rozbudowujemy cały czas zespół, w nadziei na wzrosty w kontekście lepszej koniunktury rynkowej w Q4 – kiedy spodziewamy się wzmożonych „po-pandemicznych” potrzeb badawczych ze strony klientów - opisał zarząd Mediacapu.

grafika

1,4 mln zł z umorzenia programów pomocowych

Wynik operacyjny Mediacapu w skali półrocza poszedł w górę rok do roku z 1,57 mln zł straty do 2,12 mln zł zysku, a wynik netto - z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.

- Szczególnie cieszy to, że wszystkie trzy linie biznesowe poprawiły przychody i wyniki. Równocześnie należy pamiętać, że wynik EBITDA został dodatkowo wzmocniony przez ok. 1,4 mln zł jednorazowych umorzeń programów pomocowych, w tym tarcz PFR oraz, że utrzymanie takiej dynamiki w drugim półroczu nie będzie możliwe z racji efektu bazy - skomentował zarząd firmy.

- O ile punkt odniesienia będzie już zdecydowanie mniej korzystny w dalszej części roku (a szczególnie w Q3) to wierzymy, że korzystna koniunktura rynkowa oraz dobra sytuacja w spółkach grupy pozwoli nam na poprawę wyników w skali całego roku. W dłuższym okresie natomiast głównym czynnikiem ryzyka pozostają trudne do precyzyjnego określenia na tym etapie implikacje wprowadzenia „Polskiego Ładu” - dodał.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu