Mediaexpert.pl i e-apteki z dużymi wzrostami, w dół Aliexpress (TOP10 serwisów e-commerce)

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, notujące ponad dwa razy więcej odsłon niż dziewięć kolejnych witryn. W marcu duże wzrosty osiągnęły Mediaexpert.pl, Aptekagemini.pl i Doz.pl, a mocno zmalała odwiedzalność Aliexpress.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W marcu br. przeglądarkową wersję Allegro.pl odwiedziło 17,39 mln użytkowników, czyli 60,8 proc. wszystkich internautów w naszym kraju 1,48 mld odsłon, na każdego przypadło średnio 85,2 odsłony - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro.pl jest zdecydowanym liderem wśród serwisów e-commerce. Zajmujące drugą pozycję Ceneo.pl miało o 5,53 mln użytkowników mniej, a wszystkie pozostałe dziewięć witryn z zestawienia zanotowało łącznie 592,27 mln odsłon. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała 4,09 mln użytkowników.

Od połowy marca Allegro wprowadziło kilka ułatwień związanych z epidemią koronawirusa. Platforma pozwoliła aktywować usługę dostaw Allegro Smart! na miesiąc za darmo, a w połowie kwietnia okres promocyjny przedłużono o kolejny miesiąc. Wprowadziła ułatwienia dla sprzedawców w zakresie opłat za dostawy i wystawiania niektórych towarów oraz niższe prowizje w kilkunastu kategoriach. Ponadto zrezygnowała z zapowiedzianych na początek kwietnia podwyżek opłat dla sprzedawców, m.in. sposobu naliczania prowizji. Natomiast w maju Allegro pozwoli użytkownikom anulować zakupy w ciągu trzech dni od zakupu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polce-w-marcu-2020-r-ilu-uzytkownikow-ma-google-onet-pl-wp-pl-i-facebook,7170720964793985a ##

Porównywarka Ceneo.pl zanotowała 11,86 mln odwiedzających i 119,42 mln odsłon. Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się serwisy sieci elektromarketów: na Mediaexpert.pl 6,82 mln internautów wykonało 63,64 mln odsłon, a na Euro.com.pl 6,24 mln użytkowników wygenerowało 56,77 mln odsłon.

Chiński Aliexpress.com zanotował 5,53 mln odwiedzających i 102,73 mln odsłon, a Empik.com - 5,45 mln użytkowników i 66,73 mln odsłon. Empik ze względu na epidemię pozwolił za darmo aktywować usługę Empik Premium na 30 dni, a w połowie kwietnia wydłużył ten okres promocyjny do 60 dni. Jednocześnie poinformował, że usługę włączyło ponad 500 tys. użytkowników.

Z kolei eObuwie.pl (należące do Grupy CCC) miało 5,02 mln użytkowników i 48,57 mln odsłon, a LeroyMerlin.pl - 3,54 mln odwiedzających i 28,57 mln odsłon. Grupa CCC, do której należy 1,2 tys. sklepów stacjonarnych, od połowy marca zamkniętych wskutek epidemii, w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 7,1 proc. do 965,1 mln zł oraz wzrost skorygowanej straty netto ze 143,5 do 357,4 mln zł. Wpływy z e-commerce (firma ma 15 sklepów internetowych) wzrosły o 42,7 proc. i w marcu, w związku z zamknięciem sklepów stacjonarnych stanowiły już 59 proc. przychodów firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-prasy-i-ksiazek-spadla-w-marcu-o-21-proc-a-odziezy-o-50-proc-skokowy-wzrost-udzialu-e-commerce,7170715499632769a ##

W czołowej dziesiątce są też dwie apteki internetowe. Na Aptekagemini.pl 3,63 mln internautów wykonało 44,62 mln odsłon, a Doz.pl zanotował 3,61 mln użytkowników i 61,22 mln odsłon.

Na Doz.pl odwiedzający wykonał średnio 16,9 odsłon, na Aliexpress - 18,6, na Aptekagemini.pl - 12,3, a na Empik.com - 12,2.

grafika

Dziesięć witryn z rankingu zanotowało łącznie 69,11 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 2,07 mld odsłon. W porównaniu z marcem ub.r. zanotowały wzrost o 4,46 mln odwiedzających (6,9 proc.) i spadek liczby odsłon o 105,91 mln odsłon (4,9 proc.).

Na Allegro.pl liczba użytkowników zmalała o 260,3 tys. (1,5 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się o 50,16 mln (3,5 proc.), natomiast Ceneo.pl straciło 739,3 tys. odwiedzających (5,9 proc.) i 32,69 mln odsłon (21,5 proc.).

Za to Mediaexpert.pl osiągnął wzrost o 2,1 mln użytkowników i 21,75 mln odsłon (to odpowiednio 44,4 i 51,9 proc. w górę). Procentowo jeszcze bardziej w górę poszły wyniki Aptekagemini.pl i Doz.pl. Pierwszy serwis zyskał 1,51 mln odwiedzających (71,4 proc.) i 17,81 mln odsłon (66,4 proc.), a drugi - 968,1 tys. użytkowników (36,6 proc.) i 23,15 mln odsłon (60,8 proc.).

Z drugiej strony Aliexpress.com zanotowało spadek liczby odwiedzających o 1,08 mln (16,4 proc.) i liczby odsłon o 87,03 mln odsłon (45,9 proc.). Na początku marca platforma informowała, że z powodu epidemii koronawirusa opóźnione mogą być dostawy zakupów,

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czy-polacy-stacjonarne-zakupy-po-koronawirusowym-kryzysie-komentarz,7170714894841473a ##

Euro.com.pl przy wzroście liczby użytkowników o 886,9 tys. (16,6 proc.) straciło 3,6 mln odsłon (6 proc.). Podobnie zmieniła się odwiedzalność kilku innych serwisów. Empik.com zanotował wzrost liczby odwiedzających o 366,7 tys. (7,2 proc.) i spadek liczby odsłon o 65,54 mln (48,4 proc.), eObuwie.com.pl - wzrost liczby użytkowników o 347,5 tys. (7,4 proc.) i spadek liczby odsłon o 15,28 mln (23,9 proc.), natomiast Leroymerlin.pl - wzrost liczby użytkowników o 356,3 tys. (11,2 proc.) i spadek liczby odsłon o 17,64 mln (38,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"