Oto najlepsze agencje, marki i kampanie na świecie. Jest nowa edycja WARC Media 100

Mediaplus Monachium, Mindshare Worldwide, Serviceplan, WPP, Dove, Unilever, USA i kampania “Welcome to the Group” autorstwa PHD Costa Rica dla Nosotras Women Connecting zwycięzcy tegorocznego raportu WARC Media 100 oceniającego najlepsze agencje mediowe, marki i kampanie marketingowe na świecie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Oto najlepsze agencje, marki i kampanie na świecie. Jest nowa edycja WARC Media 100

Opracowany przez  WARC Creative ranking Media 100 jest zbiorem wyników najważniejszych globalnych i regionalnych nagród mediowych z 2024 roku. Monitorowane firmy, kampanie i marki są ustalane w konsultacji z  Radą Doradczą Rankingów WARC  i na podstawie corocznego globalnego badania panelowego.

– WARC Media 100 to coroczne światowe tabele ligowe najbardziej nagradzanych kampanii i firm za doskonałość w mediach. Globalny punkt odniesienia dla branży, prezentują najlepsze wykorzystanie mediów i wpływ, jaki może to mieć na sukces kampanii – powiedziała Anna Hamill, starsza redaktorka, WARC Creative. 

Najbardziej nagradzaną kampanią dla mediów w 2024 r. była „ Welcome to the Group ” autorstwa agencji PHD Costa Rica dla organizacji pozarządowej zajmującej się prawami kobiet, Nosotras Women Connecting. Kampania przekonała członków Kongresu do uchwalenia ustawy o sprawiedliwości menstruacyjnej, wykorzystując media publiczne i chwyty PR, media społecznościowe i grupę WhatsApp.

Drugie miejsce zajęła „The Hidden Story” autorstwa Havas Play Paris, wydana przez L'Enfant Bleu, stowarzyszenie walczące z wykorzystywaniem dzieci. Książka obrazkowa poruszała kwestię ryzyka związanego z narażaniem dzieci na kontakt z mediami społecznościowymi, zachęcając rodziców do zastanowienia się nad wpływem swoich działań w mediach społecznościowych. 

Trzecie miejsce zajęła książka „ The Handshake Hunt ” wydawnictwa GUT São Paulo, wydana przez Mercado Libre. Platforma e-commerce z Ameryki Łacińskiej nawiązała współpracę z kanałem telewizyjnym Globo podczas Black Friday, wyświetlając kody QR na zniżki za każdym razem, gdy na ekranie pojawiał się uścisk dłoni, aby zwiększyć liczbę transakcji w Brazylii.

grafika

Niezależna agencja Mediaplus Munich znalazła się na szczycie tabeli liderów po zajęciu trzeciego miejsca w 2024 r. i 14. miejsca w 2023 r. W tym roku przeprowadziła siedem kampanii w pierwszej setce dla takich marek, jak Long COVID Europe, Hinz&Kunzt/Hamburger Kunsthalle i Motatos. 
Mindshare New York zajął drugie miejsce z pięcioma kampaniami w pierwszej setce, zaś trzecia lokata przypadła EssenceMediacom New York (awans z 16. miejsca w zeszłym roku).

Sieć Mindshare Worldwide znalazła się na szczycie sieci domów mediowych, awansując z pozycji drugiej rok temu. W pierwszej 50. znajduje się pięć należących do niej agencji, które zdobyły punkty – Nowy Jork, Szanghaj, Mumbaj, Ho Chi Minh City i Bangalore – dwie z nich znajdują się w pierwszej piątce.
Tuż za Mindshare znalazła się sieć Essence Mediacom, podium zamyka PHD Worldwide. Tytuł lidera niezależnych sieci domów mediowych trafił do Serviceplan. 

grafika

Liderem rankingu holdingów jest WPP - cztery sieci do niego należące (Mindshare Worldwide, EssenceMediacom, Wavemaker i VML) znajdują się w agencyjnym Top10.

Drugie miejsce ósmy rok z rzędu zajmuje Omnicom, a trzecia lokata przypadła Publicis Groupe. 

grafika

Marka Dove utrzymuje pozycję lidera w rankingu marek WARC Media 100 w tym roku, mając w zestawieniu wiele kampanii w pierwszej setce, w tym Crown x LinkedIn: #BlackHairIsProfessional , #TurnYourBack, Cost of Beauty i #KeepHerConfident.

Po raz pierwszy w zestawieniu Media 100 znalazły się: Warner Bros. na drugim miejscu i Sprite na trzecim.

grafika

Reklamodawcą nr 1 w mediach pozostaje niezmiennie Unilever. To szósty rok z rzędu, w którym firma zajmuje pierwsze miejsce. Zawdzięcza to swoim markom: Dove, Lifebuoy, Vim i Sunlight. Tuż za Unilever uplasowała się Coca-Cola Company , zaś na 3. pozycję awansowała (z 9. miejsca rok temu) PepsiCo. 

grafika

Stany Zjednoczone utrzymują dominującą pozycję w rankingu WARC Media 100 – 19 ze 100 najlepszych kampanii jest prowadzonych w USA.

Wielka Brytania pozostaje na drugim miejscu, a Indie na trzecim. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu