Meetrics będzie mierzyć w Polsce viewability reklam w telewizji OTT

Firma Meetrics wprowadza  w Polsce usługę pomiarów viewability (widoczności) reklam emitowanych w ramach Over-The-Top-Television (OTT). Po dodaniu tej nowej możliwości, pomiar Meetrics obejmuje wszystkie rodzaje reklam, bez względu na urządzenie jakim posługuje się użytkownik - może to być zarówno telewizor, jak również komputer, tablet czy smartfon.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W ostatnich miesiącach Meetrics wprowadził usługę badania widoczności reklam w OTT na niektórych rynkach europejskich, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

OTT to termin, który odnosi się do dostarczania treści wideo, które są dostępne w usługach operatorów stacjonarnych (sieci kablowe, platformy cyfrowe), ale oferowanych przez podmioty trzecie, bez udziału czy kontroli operatorów. Sztandarowe przykłady telewizji OTT to np. serwisy Netflix i Hulu (przy czym ten pierwszy opiera się na modelu subskrypcyjnym, a ten drugi znacznie bardziej na wpływach z reklam).

Walidacja reklam oferowana przez Meetrics dotyczyć będzie w tym przypadku formatów reklam video in-stream. Narzędzia pomiarowe Meetrics będą bazować na kombinacji pomiarów dotyczących poprawności wyświetlania się reklam na różnych urządzeniach końcowych, oraz trackingu sygnalizującego postęp wyświetlania danej reklamy wideo.  

- Od pewnego czasu widzimy na rynku silną potrzebę korzystania z narzędzi walidacji 360 stopni jeśli chodzi o kontent wideo oferowany przez internet. Ponieważ brak jest w tym momencie ustandaryzowanych sposobów mierzenia OTT, zapowiadanych np. przez IAB, postanowiliśmy przygotować własne rozwiązanie, by zaoferować klientom jak najpełniejszą weryfikację reklam wideo - mówi Max von Hilgers, managing director i współzałożyciel Meetrics.

Walidacja OTT oferowana przez Meetrics obejmie zarówno reklamy wyświetlane na urządzeniach typu Smart TV (z wbudowanymi funkcjonalnościami internetowymi), jak i na tradycyjnych telewizorach podłączonych do internetu poprzez konsole do gier czy urządzenia typu set-top-box, takie jak Apple TV, Chromecast, Amazon Fire TV czy Roku itp.

- Meetrics pozyskał w ostatnim czasie klientów na usługę walidacji OTT na kilku czołowych rynkach europejskich, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, tak więc jestem przekonany, że także polscy nadawcy i dystrybutorzy kontentu docenią możliwość korzystania z takiego narzędzia - mówi Tomasz Piątkowski, country manager, Meetrics Polska.

Dodaje, że kampanie reklamowe oparte na formatach wideo bardzo korzystają z podejścia wieloplatformowego, bo w ten sposób maksymalizuje się ich potencjalny zasięg i siła oddziaływania.

- Łatwiej jest zwrócić uwagę użytkownika dzięki równoległemu oddziaływaniu bardzo krótkimi spotami wyświetlanymi na małych ekranach mobilnych i klasycznymi 30-sekundowymi reklamami typu In-Stream „zaszytymi” w ulubionym programie oglądanym rodzinnie w prime-time. Meetrics od teraz jest w stanie weryfikować widoczność reklam we wszystkich tych środowiskach i tworzy całościowe podejście do oceny wydajności reklamy digital cross-channel - dodaje Piątkowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe