Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w kwietniu br. strony Google odwiedziło 180 tys. użytkowników z Polski więcej niż miesiąc wcześniej, za to YouTube’a - ok. 50 tys. mniej. Z kolei Facebook zyskał w skali miesiąca aż 605 tys. real users w naszym kraju. Dzięki temu mocno zbliżył się pod względem zasięgu do YouTube’a oraz wyprzedził serwisy Onetu, które zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzialności.
Tym samym Facebook ustanowił kolejny rekord swojego zasięgu w Polsce. Jeszcze w styczniu i lutym br. portal miał ok. miliona użytkowników mniej i o 4,5 pkt niższy zasięg procentowy.
Grupa Onet, którą w najbliższym czasie od TVN kupi Ringier Axel Springer (przeczytaj szczegóły tej transakcji), pozostaje zdecydowanym liderem wśród serwisów objętych audytem site-centric. Drugie w tym zestawieniu strony WP i Orange z miesiąca na miesiąc zanotowały nieznaczny wzrost liczby użytkowników. Natomiast witryny Gazeta.pl straciły ponad 100 tys. real users, a Allegro.pl i o2.pl - po ponad 150 tys., a strony GG Network i Next Infor - po ok. 200 tys. Za to witryny Polskapresse zyskały ponad 100 tys. real users, a Ringier Axel Springer - 125 tys.

Adres google.pl odwiedziło 50 tys. polskich użytkowników więcej niż w marcu, za to google.com - prawie 400 tys. mniej. Onet.pl zanotował minimalny wzrost odwiedzialności, nk.pl i wp.pl - spore wzrosty (odpowiednio 170 i 130 tys. real users), a allegro.pl - spadek o ok. 100 tys. real users.
Na stronach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 800 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Onetu - 300 tys. mniej. W przypadku WP i Orange ten spadek wyniósł niecałe 300 tys. odsłon, a w przypadku Interii - ok. 140 tys. Witryny Gazeta.pl i o2.pl straciły w skali miesiąca po mniej niż 100 mln odsłon.
Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 33 minuty mniej niż w marcu, na stronach WP i Orange - 38 minut mniej, a na stronach Grupy Allegro.pl - 42 minuty mniej. Notujace pod tym względem najlepsze wyniki Plemiona.pl straciły w przeliczeniu na użytkownika prawie godzinę, a serwisy Eurozetu - ponad półtorej godziny. Za to witryny TVN przyciągały przeciętnego internautę na 6 minut dłużej.

GG zanotowało ponad 100 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej, a Skype - ponad 150 tys. mniej. Natomiast Windows Media Player miał ponad 500 tys. więcej uruchomień. Winamp i Ipla zanotowały podobne wyniki jak w marcu.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N= 13 255. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











