Pod kierownictwem Mel Edwards, VML ugruntowało pozycję globalnej sieci łączącej kreatywność z technologią - podano w oficjalnej komunikacji. Menedżerka współtworzyła integrację Wunderman Thompson i VMLY&R, która doprowadziła do powstania VML. Agencja wskazuje, że dzięki temu rozwinęła kompetencje technologiczne i zdobywała nagrody za projekty kreatywne.
Jon Cook, globalny CEO VML, w wydanym oświadczeniu podkreślił jej rolę w budowaniu nowej struktury oraz kultury organizacyjnej.
Mel była fenomenalną liderką, partnerką i przyjaciółką, pomagając kształtować globalną sieć VML przez ostatnie dwa lata. Jej wizja, energia i autentyczne przywództwo wpłynęły na wiele osób na całym świecie. Jestem wdzięczny za jej przyjaźń i niezachwiane zaangażowanie w to, czym VML jest dzisiaj

Trzy dekady w reklamie
Sama Mel Edwards odniosła się do planów i dorobku. "Decyzja o przejściu na emeryturę w przyszłym roku dała mi czas na refleksję nad niezwykłą podróżą, pełną inspirujących współpracowników, klientów i przyjaciół z całego świata" – stwierdziła.
"Jestem dumna z połączonej kultury i szerokiej oferty, którą ostatnio z Jonem zbudowaliśmy w VML. Nasza zdolność do bycia strategicznym partnerem w obszarze kreatywności i technologii naprawdę nas wyróżnia. Z ciekawością patrzę na dalsze przyspieszenie VML w kolejnych latach" – zaznaczyła.
Decyzja Edwards zapada po kilku latach przekształceń w sieci kreatywnej WPP i zmianach kadrowych w spółkach grupy, m.in. AKQA i Ogilvy. WPP akcentuje kierunek rozwoju oparty na danych, AI i tzw. connected creativity. VML ma rozwijać partnerstwo z klientami zarówno w obszarze kreacji, jak i technologii.

Edwards kończy karierę po ponad trzech dekadach w branży reklamowej. Agencja potwierdziła, że przejście na emeryturę nastąpi pod koniec wiosny 2026 r., po zakończeniu procesu sukcesji i przekazania odpowiedzialności w globalnej strukturze VML.











