Messenger ma w Polsce 6 mln użytkowników więcej niż WhatsApp. Discord i Zoom przed Telegramem

Z Messengera korzysta prawie 23 mln polskich internautów, a z WhatsAppa - ok. 16 mln. Skype jest popularniejszy niż Discord i Zoom, rosyjski Telegram ma ok. 3,5 mln polskich odwiedzających, natomiast GG (znany też jako Gadu-Gadu) - ponad 2 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Messenger ma w Polsce 6 mln użytkowników więcej niż WhatsApp. Discord i Zoom przed Telegramem

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Messengera w styczniu br. odwiedziło 22,8 mln polskich internautów, co dało 75,54 proc. zasięgu. Użytkownik korzystał z komunikatora średnio przez 7 godzin, 4 minuty i 49 sekund.

WhatsApp, tak samo jak Messenger należący do koncernu Meta, zanotował 16,47 mln polskich użytkowników, 54,56 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 33 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Messenger ma sporo niższe wyniki niż Facebook, który w badaniu Mediapanel jest klasyfikowany w innej kategorii - z platformami społecznościowymi. W marcu br. miał 26,27 mln użytkowników, 87,48 proc. zasięgu oraz 14 godzin, 27 minut i 20 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polscy-internauci-dluzejfacebook-niz-tiktok-mocno-w-gore-twitter,7170016026990209a ##

W zestawieniu komunikatorów kolejne pozycje zajmują inni globalni wydawcy. Platformy Google’a z tej kategorii zanotowały w styczniu 13,05 mln polskich użytkowników, 43,23 proc. zasięgu oraz godzinę, 25 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania, a te należące do Microsoftu (na czele ze Skype’em) - 9,24 mln użytkowników, 30,61 proc. zasięgu oraz godzinę, 59 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Z Discorda, popularnego głównie w branży IT i użytkowników gier wideo, skorzystało 7,85 mln polskich internautów (dało to 26 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 8 minut i 58 sekund. W tej ostatniej statystyce tylko Messenger osiągnął wyższy wynik.

Zooma, który rekordowe wyniki osiągał w czasie lockdownów po wybuchu epidemii, odwiedziło 4,54 mln polskich internautów (dało to 15,04 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 40 minut i 45 sekund.

Rosyjska aplikacja Telegram miała 3,75 mln użytkowników, 12,44 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania, natomiast Signal - 3,08 mln użytkowników, 10,2 proc. zasięgu oraz 29 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

W czołowej dziesiątce jest jeden polski komunikator - GG, znane też pod dawną nazwą Gadu-Gadu. W styczniu br. skorzystało z niego 2,75 mln internautów, spędzając średnio po godzinę, 18 minut i 4 sekundy. W drugiej połowie lutego właściciel GG stwierdził, że z powodu malejących wpływów i rosnących kosztów „przyszłość komunikatora jest zagrożona”. Zapowiedział, że w ramach crowdfundingu sprzeda 10 proc. udziałów, a w komunikatorze wprowadzi konto GG Premium kosztujące 4,90 zł miesięcznie.

Zestawienie zamyka aplikacja Viber, która zanotowała 2,74 mln polskich użytkowników, 9,08 proc. zasięgu oraz 30minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Miesiąc do miesiąca Messenger zyskał 64,8 tys. użytkowników (0,3 proc.) oraz 46 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (12,4 proc.), a WhatsApp - 800,1 tys. internautów (5,1 proc.) przy zmniejszeniu się przeciętnego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (0,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-wp-interia-i-twitter-ze-wzrostami-krocej-na-facebooku-youtubie-i-tiktoku-mediapanel-z-lutego,7170021623695489a ##

Prawie wszystkie pozostałe komunikatory z rankingu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Platformy Google’a zyskały 1,88 mln użytkowników (to 16,9 proc. w górę) oraz 5 minut i 45 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (7,2 proc.), platformy Microsoftu - 940,9 tys. użytkowników (11,3 proc.) oraz 20 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (21,2 proc.), a Discord - 684,3 tys. internautów (9,5 proc.) oraz 22 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (13,2 proc.).

Zoom zanotował wzrost o 396,4 tys. użytkowników (9,6 proc.) oraz 10 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (36,7 proc.), Telegram - o 441,6 tys. internautów (13,3 proc.) oraz 5 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (12,9 proc.), a Signal - 490,7 tys. użytkowników (19 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (55 proc.).

W komunikatorze GG przy wzroście liczby użytkowników o 624,7 tys. (29,3 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 minut i 42 sekundy (17,6 proc.), natomiast aplikacja Viber straciła 59,3 tys. internautów (2,1 proc.), a przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o 8 minut i 12 sekund (37,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"