Meta zaprezentowała AI Sandbox (Piaskownicę AI), opartą na sztucznej inteligencji platformę testową dla reklamodawców. Narzędzie ma pomagać w tworzeniu reklam na Facebooku i Instagramie przez generowanie różnych wariantów tekstów i tła graficznego postów. AI Snadbox dostosowuje zasoby kreatywne do różnych formatów, jak Stories czy Reels, dzięki czemu reklamodawcy mogą poświęcić mniej czasu i zasobów na ponowne wykorzystanie kreacji reklamowych.
Wybrana grupa reklamodawców będzie testowała obecnie AI Sandbox, szerzej narzędzie ma zostać udostępnione w lipcu.

Meta Advantage wykorzysta automatyzację w reklamie
Meta zaprezentowała również aktualizacje Meta Advantage.
Meta Advantage to portfolio produktów do automatyzacji, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do optymalizacji wyników kampanii, personalizacji reklam poprzez dopasowywanie ich do właściwych osób we właściwym czasie, co ma pomóc reklamodawcom zoptymalizować koszty produkcji reklam.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/meta-reklama-ar-reels-facebook-stories ##
Meta wprowadza nowe funkcje Meta Advantage, które pozwolą reklamodawcom szybciej wykorzystać sztuczną inteligencję, zapewnią im większą elastyczność w kreacji, której używają, i pomogą im zmierzyć, co działa. Obejmują one:
• Przełączanie kampanii ręcznych na zakupy Advantage+ jednym kliknięciem: firmy będą mogły przekształcić swoje obecne kampanie w kampanie zakupowe Advantage+, co pozwoli im szybko i łatwo wykorzystać sztuczną inteligencję. Będzie to dostępne w Menedżerze reklam po kliknięciu opcji „duplikat” w ramach kampanii reklamowej. Zacznie się stopniowo wdrażać u wszystkich reklamodawców z dostępem do kampanii produktowych Advantage+ w ciągu następnego miesiąca.

• Korzystanie z kreacji wideo w reklamach katalogowych: reklamy katalogowe umożliwiają reklamodawcy importowanie katalogu produktów i wyświetlanie reklam promujących te produkty. Teraz zamiast używać tylko statycznych obrazów produktów, reklamodawcy będą mogli importować i wykorzystywać materiały kreatywne, takie jak filmy firmowe lub filmy demonstracyjne dla klientów. Następnie wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, aby dynamicznie pokazywać ludziom najlepsze filmy w kanałach, relacjach, filmach i rolkach. Reklamodawcy będą mogli wykorzystywać wideo w swoich ręcznych kampaniach sprzedażowych lub w kampaniach zakupowych Advantage+ — ze sklepami lub bez jako miejsca docelowego. Ten produkt jest obecnie testowany przez wybranych reklamodawców i Meta planuje wprowadzić go na szerszą skalę jeszcze w tym roku.

• Wdrażanie porównań wydajności: ten nowy automatyczny raport umożliwia reklamodawcom porównywanie istniejących ręcznych kampanii sprzedażowych z kampaniami produktowymi Advantage+, aby lepiej zrozumieć pozytywny wpływ automatyzacji na wydajność. Ta funkcja jest już stopniowo udostępniana reklamodawcom korzystającym z kampanii produktowych Advantage+.
• Advantage+ zapewni reklamodawcom zaktualizowany sposób docierania do ludzi i zwiększania liczby konwersji. Zamiast wykorzystywać dane wejściowe reklamodawcy do kierowania jako twarde ograniczenia (n. mężczyźni 18–35 lat, którzy lubią baseball), reklamodawcy korzystający z odbiorców Advantage+ będą dodawać dane wejściowe dotyczące odbiorców jako sugestie, aby kierować tym, kto zobaczy reklamę. Dzięki temu system reklamowy może znaleźć więcej osób spoza tych sugestii, jeśli uważamy, że będą zainteresowani i skłonni do konwersji. Niektórym reklamodawcom, którzy potrzebują twardych ograniczeń, takich jak minimalny wiek dla niektórych produktów lub parametry miejsca wysyłki, Meta nadal będzie oferować je na poziomie kampanii w nowej sekcji o nazwie „Kontrola odbiorców".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-personalizacja-telefon-android-aktualizacja ##
Meta Lattice przewidzi skuteczność reklamy
Meta Lattice to nowe narzędzie, które dzięki AI uczy się przewidywać skuteczność reklamy w różnych obszarach, zestawach danych i celach optymalizacyjnych, które wcześniej były obsługiwane przez wiele mniejszych systemów.
Meta Lattice jest w stanie poprawić wydajność systemu reklamowego Mety. Pierwsze badania wykazały ponad 8-procentową poprawę konwersji reklamy na Instagramie.
Wpływy reklamowe zwiększyły się rok do roku z 27 do 28,1 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi w USA i Kanadzie (z 12,02 do 12,71 mld) oraz w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 2,95 do 3,23 mld). Natomiast w Europie nieznacznie zmalały - z 6,36 do 6,27 mld.











