Metallica to zespół, który podejmuje wiele działań wspierających organizacje charytatywne. Już od kilku lat ogromnym zaufaniem obdarza Banki Żywności w Stanach Zjednoczonych, z szacunkiem odnosząc się do misji i pracy tych organizacji.
Znajomość działań i poparcie dla Banków Żywności istniejących w Polsce już ponad 20 lat nie jest jeszcze tak rozbudowane jak w USA, gdzie społeczeństwo rozumie wagę problemu marnowania żywności w kontekście walki z głodem. W Polsce w ubóstwie żyje 5 mln osób, z czego 2 mln w ubóstwie skrajnym, jednocześnie do kosza wyrzucanych jest rocznie 9 milionów ton żywności, czyli 18 miliardów posiłków. To paradoks niedożywienia.
Korzystając z planowanej wizyty Metalliki w Polsce, Federacja Polskich Banków Żywności, zwróciła się do zespołu z zapytaniem o możliwość wsparcia.

- Zaskoczyło nas to, że na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Oferowana pomoc wykroczyła znacznie poza naszą prośbę. Muzycy zdecydowali się przekazać nam pieniądze. Budująca dla nas jest każda pomoc, niemniej wsparcie Metalliki, zespołu znanego na całym świecie, to dla nas fenomen - podkreśla Magdalena Bryksa Szymańczak, specjalista ds. PR, Federacja Polskich Banków Żywności.
W ramach podziękowania, Federacja Polskich Banków Żywności przygotowała i przekazała muzykom personalizowane fartuchy w rockowym stylu, opatrzone hasłem, zachęcającym do wspierania idei niemarnowania żywności "be the master of zerowaste food".











