Metamorfoza w Hitlera w kampanii „Stop mowie nienawiści” (wideo)

Fundacja Batorego zaczęła kampanię społeczną zwracającą uwagę na problem mowy nienawiści wobec różnych grup społecznych i etnicznych. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Stop mowie nienawiści”, przygotowała wspólnie z agencjami reklamowymi K2 i BBDO Warszawa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Akcja jest skierowana do osób w wieku 15-18 lat. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Batorego wynika bowiem, że to właśnie młodzież dużo częściej niż dorośli styka się w swoim otoczeniu z mową nienawiści co sprawia, że jest bardziej narażona na jej szkodliwy wpływ, a jednocześnie ma coraz większe przyzwolenie na jej stosowanie

Według zeszłorocznego sondażu Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego prawie dwie trzecie polskiej młodzieży zetknęło się z mową nienawiści w internecie. Mniej więcej tyle samo młodych Polaków słyszało ją z ust znajomych w szkole, kawiarni, na ulicy. - Zaskakująco wielu ludzi dopuszcza używanie mowy nienawiści i nie widzi w niej nic obraźliwego. Badania, które przeprowadziliśmy wskazują, że im więcej widzimy mowy nienawiści w otoczeniu, tym mniej jesteśmy na nią wrażliwi i bardziej ją dopuszczamy. Co więcej, gorszy jest też nasz stosunek do samych ofiar, czyli grup wobec których mowa nienawiści jest stosowana - komentuje dr Michał Bilewicz z CBU.

Głównym elementem kampanii „Stop mowie nienawiści” jest spot pokazujący, jak młoda dziewczyna widząc dwóch spacerujących chłopaków, wygłasza do znajomych pełną nienawiści tyradę przeciw homoseksualistów, jednocześnie przeistaczając się w postać przypominającą Hitlera.

- Aktualna sytuacja w kraju, w związku z napływem uchodźców i imigrantów, utwierdziła nas tym bardziej w przekonaniu, że podjęcie działań jest niezbędne. Że już czas rozpocząć publiczną debatę na ten temat. Mamy nadzieję, że ta kampania będzie do niej dobrym punktem wyjścia - informuje Fundacja Batorego.

Akcja w poniedziałek zaczęła się w internecie (m.in. serwis stopmowienienawisci.pl, aktywności na Facebooku, działania z udziałem blogerów i youtuberów), a w piątek ruszy w kinach (19 kin sieci Multikino i kilka kina studyjnych). Potrwa do końca września.

Spot wyprodukowała agencja BBDO Warszawa, a za działania w internecie odpowiada agencja K2.

 Kampania jest realizowana w ramach programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z Funduszy EOG.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online