Metropol podbija Polskę

Metropol w czterech nowych miastach

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Metro International SA wydawca największej gazety na świecie, z przyjemnością informuje, że rozpoczyna wydawanie gazet w czterech kolejnych miastach w Polsce. Już od 1 marca br. Metropol będzie dystrybuowany w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście, stając się tym samym czwartą, pod względem nakładu, gazetą w Polsce. Nowe wydanie gazety będzie zawierać najważniejsze informacje krajowe, światowe i lokalne ze szczególnym uwzględnieniem wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.

Wydawca pragnie powtórzyć sukces warszawskiego wydania Metropolu, które w ciągu trzech lat zostało najbardziej poczytną gazetą w stolicy. 140 000 egzemplarzy dziennika jest obecnie dystrybuowanych każdego ranka w stolicy, docierając do ponad 324 000 czytelników. W nowych miastach Metropol będzie dystrybuowany w poniedziałki i piątki. Całkowity nakład gazety w te dni, łącznie z dystrybucją w stolicy, będzie wynosił od 230 000 egzemplarzy w poniedziałki do 280 000 w piątki.

Zasięg dystrybucji Metropolu będzie obejmował obszar zamieszkany przez 4,4 miliona ludzi, co stanowi ponad 11 % populacji kraju oraz prawie jedną piątą populacji miejskiej .

W każdej z czterech aglomeracji Metropol będzie rozdawany przez kolporterów osobom dojeżdżającym samochodem do pracy. Wydawca przewiduje również dystrybucję w budynkach biurowych oraz w pobliżu szkół wyższych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe czytelnictwo jednego egzemplarza dziennika, które wynosi 2,3 osoby na jeden egzemplarz, nowe wydania gazety przyciągną nawet do 644 000 osób .

- Nasza ekspansja w Polsce odzwierciedla zapotrzebowanie ze strony klientów na gazetę o zasięgu ogólnokrajowym. Zbudowaliśmy już swoją silną pozycję na rynku warszawskim i rozpoczynamy ekspansję na rynek krajowy. Zwiększony zasięg umożliwi dziennikowi Metropol dostęp do dodatkowych zysków reklamowych, które odnotowano po podobnych ekspansjach gazety na innych rynkach, tj.: na Węgrzech, w Szwecji, Francji, Hiszpanii i Danii - komentuje Pelle Tornberg, prezes Grupy Metro International .

Wejście Metropolu do kolejnych, poza Warszawą miast w Polsce, będzie wsparte intensywną kampanią reklamową w - telewizji, radiu, kinach, na outdoorze (tablice, autobusy, tramwaje), w internecie oraz w prasie biznesowej i branżowej. Równolegle do działań ATL prowadzone będą działania BTL skierowane do reklamodawców i agencji reklamowych.

Metro (w Polsce Metropol) jest największą gazetą na świecie. Grupa Metro International wydaje dziennik Metro w ponad 70 miastach, w 16 krajach na całym świecie. Metro dociera do 12,8 miliona czytelników każdego dnia i 28 milionów ludzi tygodniowo. Wydania dziennika Metro docierają do 30 % populacji z ponad 100 milionów osób zamieszkujących regiony, gdzie gazeta jest dystrybuowana: w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Metro International osiąga dochody głownie ze sprzedaży powierzchni reklamowej gazety. Od momentu pierwszego wydania dziennika w 1995 roku, dochody Grupy wzrosły o 47 procent. Metro International SA jest notowana na giełdzie w Sztokholmie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów