O wspólnych działaniach dotyczących koronawirusa Microsoft, LinkedIn, Facebook, Google, YouTube, Reddit i Twitter poinformowały we wtorek w oświadczeniu. https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki?zapytanie=koronawirus
- Pomagamy milionom ludzi pozostać w kontakcie, a także wspólnie walczymy z oszustwami i dezinformacją o wirusie, eksponujemy na naszych platformach wiarygodne treści i zamieszczamy najważniejsze komunikaty w porozumieniu z rządowymi instytucjami ochrony zdrowia na całym świecie - opisały koncerny.
Zachęciły inne firmy do przyłączenia się do wysiłków na rzecz utrzymania społeczeństw w zdrowiu i bezpieczeństwie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-zmienia-sposob-konsumpcji-mediow,7170733496661633a ##

W tym tygodniu ramach walki z konsekwencjami koronawirusa Facebook wprowadza nową formę informowania o tym zjawisku: użytkownicy w Aktualnościach i w wyszukiwarce zobaczą komunikaty odsyłające ich do oficjalnych źródeł informacji na temat koronawirusa. Niedawno Facebook zapowiedział, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające oficjalne sprawdzone dane na temat epidemii koronawirusa.
Z kolei Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pap-za-darmo-serwis-koronawirus-apeluje-o-niezapraszanie-dziennikarzy-na-briefingi,7170733619041921a ##

W zeszłą środę premier Mateusz Morawiecki wydał rozporządzenie zakazujące sprzedaży na OLX i Allegro szeregu produktów związanych z koronawirusem, m.in. maseczek i płynów dezynfekujących.











