Z informacji podanej na blogu technologicznym All Things Digitalwynika, że kilkanaście dni temu osobiście spotkali się dyrektorzywykonawczy obu firm - Carol Bartz (Yahoo) i Steve Ballmer(Microsoft). Rozmowa ta miała się odbyć w ramach negocjacjizaczętych jeszcze wiele tygodni wcześniej.
Według zaufanych źródeł autorów wspomnianego bloga, rozmowydotyczą potencjalnej współpracy na polu reklamy i wyszukiwania winternecie. W ramach takiej współpracy Microsoft miałby sprzedawaćreklamy w wyszukiwarce Yahoo, a w zamian Yahoo zajęłoby sięsprzedażą reklam graficznych na stronach Microsoftu. Główny celewentualnej umowy to zagrożenie dominacji Google na rynkuwyszukiwarek.
Analitycy rynku spodziewali się, że obie firmy usiądą do rozmówod kiedy w styczniu bieżącego roku Bartz objęła stanowisko CEO wYahoo. Przypomnijmy, że zastąpiła ona Jerry'ego Yanga, którywcześniej odrzucił wartą 47,5 miliarda dolarów ofertę przejęciazłożoną przez koncern z Redmond.

Obie strony jak na razie odmawiają jakiegokolwiek oficjalnegokomentarza w tej sprawie.
źródło: NYTimes.com











