Milka w kampanii zachęca do „zasąsiadowania się”

Marka Milka (Mondelez) i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Milka w kampanii zachęca do „zasąsiadowania się”

Kampania „Zasąsiadujmy się” rozpoczęła się działaniami digitalowymi i w telewizji, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja konsumencka, wykorzystująca silny insight społeczny.  Milka postanowiła zbliżyć do siebie Polaków i zainspirować ich do budowania więzi z sąsiadami poprzez proste gesty. Kampania opiera się na multikanałowej strategii, obejmującej działania influencerskie, wzmacniającą przekaz i zachęcającą do interakcji komunikację w social mediach oraz dedykowane materiały POSM.

W filmach pokazano sąsiadów z różnych grup wiekowych i o odmiennych stylach życia oraz poruszające historie zachęcające do sąsiedzkiej empatii. W sklepach pojawiła się specjalna limitowana edycja „sąsiedzkich”czekolad. Teksty na ich opakowaniach zachęcają do nawiązywania i pielęgnowania relacji w sąsiedztwie („Od sąsiadów dla sąsiadów”; „Miłego dnia Sąsiedzi”; „Miło, że jesteśmy sąsiadami” itp.).  

Aktywacja na masową skalę 
Sercem kampanii stała się aktywacja konsumencka przeprowadzona w całej Polsce na masową skalę. - Zauważyliśmy, że Polacy, mimo iż pragną żyć w przyjaznych, sąsiedzkich kontaktach, często napotykają na bariery w ich budowaniu. Choć aż 93proc. docenia wartość dobrych relacji z sąsiadami – pożyczoną szklankę cukru, opiekę nad kotem podczas wakacji czy po prostu miłe pogawędki na klatce schodowej – jedynie 33proc. może pochwalić się ich posiadaniem. Czasem wystarczy drobny impuls, by przełamać pierwsze lody. Takim „czymś” może okazać się paczka, którą kurier zostawia u sąsiada z prośbą o przekazanie właściwemu adresatowi. Właśnie dlatego Milka, marka od lat kojarzona z dzieleniem się i drobnymi gestami, które osładzają życie, postanowiła zaangażować w swoją kampanię "Słodkie Sąsiedztwo" samych Polaków. Wierzymy, że wspólnie pomożemy im zbudować bliższe, cieplejsze relacje w swoich lokalnych społecznościach – komentuje Ela Twardowska, chief strategy officer w Ogilvy Polska.

Ponad 100 000 wysłanych paczek celowo trafiło pod złe adresy, stawiając sąsiadów przed niecodziennym zadaniem – dostarczyć przesyłkę adresatowi i być może nawiązać nową relację. Po dostarczeniu przesyłki okazywało się, że w środku znajdowały się dwie czekolady Milka zachęcające do podzielenia się słodkościami z sąsiadem i nawiązania znajomości. „Pomylone” paczki wysłano także do influencerów. Ich zadaniem było odniesienie paczki do sąsiada/sąsiadki, zrelacjonowanie wszystkiego w swoich kanałach social media i zainspirowanie swoich fanów do nawiązania relacji.

-  Milka od lat inspiruje ludzi do drobnych gestów życzliwości i delikatności. W nowej kampanii pokazujemy, że wystarczy naprawdę niewiele, aby zmienić swoje otoczenie i zbliżyć się do ludzi mieszkających tuż obok. Wierzymy, że zachęcimy Polaków do podobnych miłych gestów w swoich sąsiedztwach. To dopiero początek naszej komunikacji – na kolejne lata planujemy nowe odsłony kampanii, dalej wspierające życzliwość sąsiedzką w Polsce - mówi Maciej Kruszewski, brand manager Chocolate, Mondelēz Polska

Za strategię i realizację kampanii mediowej, obejmującej działania w TV, digitalu, kinie, social mediach, a także kontekstowe działania sąsiedzkie w serwisach tematycznych oraz współpracę z influencerami promującymi aktywację, odpowiedzialna jest agencja mediowa Spark Foundry. Produkcją zajęło się Hogarth Polska, we współpracy z Papaya Films. Reżyserem był Daniel Jaroszek. Opakowania limitowanej edycji czekolad zaprojektowała agencja Hasselford. Za logistykę, konfekcję i sampling odpowiadała Event Produkcja & STJ.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"