Wydawca katolickiego „Miłujcie się!” podwoił wpływy. Magazyn ukazuje się w 23 językach

Publikowanie dwumiesięcznika katolickiego „Miłujcie się!” w ub.r. przyniosło Wydawnictwu Agape wzrost przychodów o 103 proc. do 6,41 mln zł i 1,1 mln zł zysku netto. Czasopismo ukazało się w 23 wersjach językowych, polska była drukowana średnio w 212 tys. egz.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca katolickiego „Miłujcie się!” podwoił wpływy. Magazyn ukazuje się w 23 językach

„Miłujcie się!” ukazuje się od 1975 roku, a Wydawnictwo Agape odpowiada za nie od ponad 20 lat. Obecnie czasopismo jest dwumiesięcznikiem, w Polsce kosztuje 8 zł.

W ub.r. sześć numerów jego polskiej wersji wydrukowano łącznie w 626 tys. egz., dodatkowo ukazało się wydanie specjalne w nakładzie 10 tys. egz. Wydano też ponad 20 edycji obcojęzycznych: pięć numerów po słowacku (w sumie 86 tys. egz.), po cztery po angielsku (57 tys. egz.), niemiecku (38 tys. egz.) i węgiersku (38 tys. egz.), po trzy po hiszpańsku (30 tys. egz.), francusku (20 tys. egz.) i łotewsku (12 tys. egz.), oraz po jednym po arabsku, amharsku, ukraińsku, rosyjsku (każde w 10 tys. egz.), litewsku i portugalsku (każde w 8 tys. egz.).

Jak przełożyło się to na wyniki finansowe Wydawnictwa Agape? Jego przychody krajowe poszły w górę z 2,97 do 6,63 mln zł, z czego te z czasopism - z 1,25 do 4,45 mln zł, a z towarów - z 1,64 do 2,1 mln zł. Natomiast wpływy z zagranicy - ze 187,3 do 225,8 tys. zł.

Firma należy do Towarzystwa Chrystusowego dla Polonii Zagranicznej, rzymskokatolickiego zgromadzenia zakonnego działającego od 90 lat, i to jemu sprzedaje większość egz. „Miłujcie się!”. W ub.r. przychody od tej organizacji sięgnęły 4,16 mln zł.

Pozostała część nakładów jest dystrybuowana w różnych sieciach sprzedaży. Wydawnictwo oferuje je także we własnych sklepie internetowym, gdzie sprzedaje ponadto książki, audiobooki i filmy o tematyce religijnej.

Wydatki firmy zwiększyły się dużo słabiej od przychodów. Koszty sprzedanych produktów i towarów wzrosły z 1,52 do 2,2 mln zł, koszty sprzedaży - z 1,42 do 2,03 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 456,7 do 682,6 tys. zł. Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 25,25 etatów.

Wszystkie jej wskaźniki rentowności poprawiły się o ponad milion zł. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 242,6 tys. zł straty do 1,49 mln zł zysku, wynik operacyjny - z 19,9 tys. zł straty do 1,07 mln zł zysku, a wynik netto - z 20 tys. zł straty do 1,1 mln zł zysku.

W sprawozdaniu spółka zapowiedziała, że „podejmowane starania zmierzające do wydawania czasopisma w jeszcze liczniejszych wersjach językowych, aby w ten sposób zwiększyć dostępność periodyku” oraz że  „pracuje także nad nowymi pozycjami wydawniczymi oraz nad uatrakcyjnieniem oferty handlowej”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online