W organizowanym przez IAB Polska konkursie Mixx Awards wybierane są najlepsze kampanie reklamowe w internecie. W tegorocznej edycji „Zwrotka Żywca” autorstwa agencji Gong otrzymała dwie główne nagrody: Best in Show (dla najlepszej akcji) i Innovation Award (dla najbardziej innowacyjnej).
Kampania ta była realizowana latem br. w związku ze sponsorowaną przez piwo Żywiec trasą koncertową Męskie Granie - użytkownicy mogli układać teksty, które w serwisie internetowym śpiewali wykonawcy występujący na koncertach (zobacz szczegóły).
Tytuł człowieka roku otrzymał Michał Brański, od lutego br. wiceprezes ds. strategii w Grupie Wirtualna Polska, a wcześniej jeden z założycieli i szefów Grupy o2. Agencją roku - po raz drugi z rzędu została - VML Poland, domem mediowym roku - Havas Media, a marketerem roku - mBank.

Wszystkie nagrody rozdano w czwartek podczas gali, którą poprzedziła konferencja dotycząca efektywności kampanii reklamowych online.
Założeniem Mixx Awards jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą - były połączeniem kreatywności i efektywności. W tym roku 13 kategorii podzielono na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics.
Poniżej lista nagród we wszystkich kategoriach (zwycięskie kampanie zapisane pogrubioną czcionką, pod nimi nominowane projekty).
Obszar Strategies & ObjectivesKampania wizerunkowa• Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group• Dekoral Fashion - Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy• "Zwrotka" Żywca, GONG
Wprowadzenie nowego produktu na rynek• Żywiec "Warianty", GONG• Launch charytatywni.allegro, Biuro Podróży Reklamy• Launch gry Watch_Dogs, Arena Media Communications / Socialyse, Ubisoft

Bezpośredni odzew• WIZZ AIR Sprzedaż biletów lotniczych za pomocą Facebooka, Fenomem• Sociomantic: kampania retargetingowa Travelplanet, Sociomantic• Szybki i niezawodny: Google drift po polsku, Bluerank
Lojalność wobec brandu• Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2• Kartkomat, MOSQI.TO• Philips. Ambasador innowacji, OS3
Kampanie społeczne i non-profit• Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next• Bambino: Małe dzieła sztuki, Biuro Podróży Reklamy• Kampania szlachetna paczka 2013, Semahead (Grupa Interia.pl)
Obszar Tools & TacticsMarketing społecznościowy• Orange Warsaw Festival, VML Poland• Oreo "To dzięki mojemu tacie", Carat Polska / Isobar• Żywiec "Warianty", GONG
Gry• Jasna strona orzeźwienia - Rola gier w kampanii, Digital One• Dom boskich, VML Poland• Tiger game is not over, 180heartbeats + JUNG v. MATT

Wideo online• "Zwrotka" Żywca, GONG• Boscy w sieci, MEC Global• K2, K2 / K2 Media
Branded kontent• Groupe SEB - Kuchenne Crash Testy, Mindshare• nc+ mecz w banerze, ZenithOptimedia• "Zwrotka" Żywca, GONG Kampanie cross-mediowe• Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2• Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group• Milka. Najmilsze miasto w Polsce, Starcom / Next, Carat Polska, RC2
Mobile/tablets• WeFree, Artegence• Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next• Mobilne lato Allegro, Universal McCann / Tribal DDB, Bardzo, Reprise Media
Mobile application• Gramofun, Lemon Sky JWT• Lipton Ice Tea - pokieruj swoim orzeźwieniem, Digital One
Strona brandowa• Dom Boskich, VML Poland• Dekoral Fashion - Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy• Every Sound Makes Music (House), Zjednoczenie.com











