Młode kobiety chcą być perfekcjonistkami

Młode kobiety czują rosnącą presję, aby nie tylko jak najlepiej pracować, ale i dobrze wyglądać. Chcą być perfekcjonistkami we wszystkim, co robią.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Każde pokolenie młodych kobiet doświadcza pewnego rodzaju kryzysu świadomości, ale przeprowadzony ostatnio w USA i Kanadzie sondaż firmy Synovate dowodzi, że współczesne młode kobiety przechodzą taki kryzys o wiele dotkliwiej, że czują większą presję niż kiedykolwiek wcześniej, aby odnieść sukces zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

Z badania przeprowadzonego przez globalną agencję badawczą Synovate w USA i Kanadzie wynika, że rośnie liczba młodych kobiet, które są rozdarte, ponieważ chcą być postrzegane nie tylko jako „gorące” dziewczyny, ale także niezależne kobiety sukcesu.

Z tysiąca przepytanych kobiet w wieku 16-25 lat, ponad połowa przyznała, że czują duży niepokój odnośnie tego, jak wyglądają, jak postrzegane jest ich ciało. Jednocześnie martwią się też tym, co przyniesie im przyszłość. Stres, jaki odczuwają, bierze się z ogromnej presji, aby spełnić standardy, oczekiwania, często nierealistyczne, własne i społeczeństwa, co do tego, kim być i w jaki sposób. Dziewczyny chcą być postrzegane jednocześnie jako „gorące” i niezależne dziewczyny, spełnione zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Lęk, że to im się nie uda bardzo je frustruje.

Młode kobiety są dzisiaj poddane nieustannym porównaniom i dlatego żyją w ciągłym stresie. Nie tylko powinny wyglądać perfekcyjnie, ale także powinny wieść perfekcyjne życie – mówi Ian Pierpoint, vice-prezes departamentu zajmującego się badaniami wśród młodzieży w Synovate. „Dobry” nie jest już wystarczająco dobry – one chcą doprowadzić do perfekcji każdy aspekt swojego życia. Od swojego wyglądu, po związki z mężczyznami i karierę zawodową. Nic mniej niż perfekcja we wszystkim, co robią ich nie zadowoli.

Siedemdziesiąt procent badanych kobiet ujawniło, że nie są zadowolone ze swojego ciała, a 38 proc. przyznało, że gdyby miało pieniądze zrobiłoby sobie operację plastyczną.Jednocześnie aż 61 proc. kobiet obawia się, że nie znajdą pracy, którą będą lubić, a dla 69 proc. kobiet ważne jest, aby zarabiać dużo pieniędzy, kiedy będą starsze.Potrzeba bycia postrzeganą, jako atrakcyjna i zewnętrzne zapewnienia ze strony rówieśników, że tak właśnie jest, kontrastuje z wewnętrzną potrzebą bycia kompetentnym i niezależnym pracownikiem. Takie zdanie o samej sobie chciałaby mieć większość badanych kobiet.

Co zadziwiające, bycie młodym nie jest już tak samo atrakcyjne dla młodych kobiet jak dawniej. Wysoki poziom stresu, jakiemu poddawane są młode kobiety w wieku dwudziestu kilku lat powoduje, że zdecydowana większość z nich z niecierpliwością czeka na to aż osiągną wiek trzydziestu kilku lat, ponieważ wierzą, że do tego czasu będą już doskonale wiedziały, czego chcą od życia i jak to osiągnąć.

Ta intensywna potrzeba przeżycia perfekcyjnego życia może również zniszczyć ich zdolność do akceptowania porażki. Te młode kobiety mają często problem z przyznaniem przed samą sobą, że są wściekłe, bo poniosły porażkę - mówi Pierpoint

Sondaż został przeprowadzony on-line poprzez ePanel Synovate, który składa się z ponad miliona gospodarstw domowych w USA oraz 120 000 gospodarstw w Kanadzie. Dodatkowo przeprowadzono jakościowe obserwacje (badania etnograficzne w domach respondentów oraz obserwacje w sklepach).

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"