Młodzi online i bez gotówki

Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie internetu i nowoczesnych technologii. Blisko 2/3 wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet np. przez platformy takie jak PizzaPortal.pl, stanowią dziś osoby w wieku od 15 do 34 lat.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zakupy online codziennością

Millennialsi, czyli osoby urodzone po 1980 roku, znają świat bez internetu, ale dla tzw. pokolenia Z (roczniki 1995-2004) nowoczesne technologie to kwestia podstawowa. Trudno im sobie wyobrazić rzeczywistość bez komputera, internetu, mediów społecznościowych czy smartfona. Internet pomaga im we wszystkich dziedzinach życia – zakupach, spędzaniu czasu wolnego, kontaktach ze znajomymi i zamawianiu jedzenia.

- Wśród osób, które porzuciły telefon i zamawiają wyłącznie online, blisko jedną trzecią (32 proc.) stanowią użytkownicy w wieku od 15 do 24 lat. Kolejną grupą (26 proc.) są osoby w wieku 25-34, a następną (24 proc.) – w wieku 35-44. Najmniej „internetowe” są osoby powyżej 45 roku życia. Można powiedzieć, że młode pokolenie, wyznacza trend pokazujący jak za kilka lat będzie wyglądało  zamawiane jedzenia z dostawą – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Millennialsi rzadziej online, ale częściej bez gotówki

W każdej z nich dominuje szybki przelew przez bramki pay by link (PayU, przelewy24 czy DotPay). Stawia na niego 62 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Z (15-24), 78 proc. użytkowników w wieku od 25 do 34 lat, 71 proc. użytkowników z grupy 35-49 oraz 51 proc. użytkowników w wieku 50 lat i więcej[1]. Płatność gotówką wybiera 47 proc. przedstawicieli pokolenia Z, a kolejne grupy wiekowe – odpowiednio po 37, 42 i 34 proc.

Na podobnym poziomie dla trzech grup wiekowych (15-24, 25-34 oraz 35-49) kształtuje się popularność płatności mobilnych np. BLIK – wskazuje je po 18, 21 i 20 proc. Zainteresowania transakcjami mobilnymi nie wykazuje najstarsza z grup wiekowych – preferuje je jedynie 3 proc. badanych[2].

[1] Formy płatności motywujące do zakupów przez internet w podziale na wiek. E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska

[2] Tamże

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"