Carrefour opracował szeroką gamę długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Poprzez wprowadzenie do oferty przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka chce uczyć dzieci dobrych nawyków. W Polsce oferta eko-produktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Są one ekologiczne , a dodatkowo wspierają budowę miejskich hoteli dla pszczół. Ponadto wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyclingu.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/carrefour-zwolnia-grupowe-w-polsce-prace-straci-400-osob,7170488993994881a ##
Do 2025 roku 100 proc. opakowań z recyklingu
- W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100 proc. opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5 proc. w porównaniu z 2017 r. - mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour. - Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych - pomagając naszym klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste - dodaje Barbara Kowalska.

Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku.
Carrefour Polska ma w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.











